Ferrari F8 Tributo to zupełnie nowy model, napędzany najmocniejszym w historii marki silnikiem V8. Samochód jest następcą modelu 488 GTB, który debiutował w 2015 roku, zastępując 458 Italia.
Ferrari F8 Tributo
Stylistycznie auto nawiązuje do poprzednika. F8 Tributo ma 461 cm długości, 198 cm szerokości i 120 cm wysokości. Auto w tzw. stanie suchym, czyli bez płynów eksploatacyjnych waży tylko 1330 kg, czyli 40 kg mniej od 488 GTB.
Za plecami dwójki pasażerów umieszczono doładowany silnik V8 o pojemności 3902 ccm. To dobrze znana jednostka, która w latach 2016-2018, trzykrotnie wygrywała w swojej kategorii pojemnościowej prestiżowy plebiscyt Engine of the Year (tegorocznych wyników jeszcze nie ma).
Ferrari F8 Tributo
W F8 Tributo silnik generuje 720 KM, czyli o 50 KM koni więcej niż 488 GTB i tyle samo, co w wersji specjalnej 488 Pista. Maksymalna moc osiągana jest przy 8000 obr/min, natomiast wynoszący 770 Nm maksymalny moment już przy 3250 obr/min.
W tej sytuacji nie może dziwić, że Ferrari F8 Tributo zachwyca osiągami. Samochód przyśpiesza do 100 km/h w 2,9 s, natomiast 200 km/h osiąga w 7,8 s od startu. Prędkość maksymalna wynosi 340 km/h.
Ferrari F8 Tributo
O odpowiednią trakcję dba system Side-Slip Angle Control 6.1, który steruje kontrolą trakcji, elektronicznym mechanizmem różnicowym, adaptacyjnymi amortyzatorami i - nową wersją układu Ferrari Dynamic Enhancer. Ten ostatni porafi dohamowywać poszczególne koła w zakrętach.
Na uwagę zasługuje poprawa właściwości aerodynamicznych o 10 procent, przy czym siła docisku generowana przez spojlery wzrosła aż o 15 procent. Oba wzrosty odnoszą się do klasycznej wersji 488 GTB (nie Pista).
Ferrari F8 Tributo, którego nazwa ma stanowić hołd silnikom V8, zadebiutuje na salonie genewskim.