Europejskie auta nie przewyższają już jakością ich amerykańskich rywali. Takie wnioski płyną z najnowszego badania satysfakcji klientów przeprowadzonego w Stanach Zjednoczonych.
Fiat 500L w wersji amerykańskiej
Wg raportu American Customer Satysfaction Index poziom zadowolenia z nowych samochodów oraz ich obsługi posprzedażowej w autoryzowanych stacjach spadł w ostatnim roku do poziomu 79 punktów procentowych. Dwa lata temu wynik ten był o 3,7 proc. wyższy. To najgorszy rezultat od 11 lat!
Najbardziej obniżyła się w tym czasie jakość europejskich produktów. Auta wytwórców ze Starego Kontynentu osiągnęły średni wynik 78 proc. – taki sam, jak pojazdy rodem z USA. Najwyżej oceniane są obecnie marki azjatyckie, w tym – koreańskie.
Fiat Freemont
Zdaniem Amerykanów najwyższy poziom zadowolenia daje obecnie zakup Lexusa. Z wynikiem 84 proc. firma uplasowała się na szczycie listy producentów deklasując zwycięzcę sprzed roku – Mercedesa.
Na 2. miejscu z wynikiem 83 proc. (+6 proc) sklasyfikowano Hondę. 3 pozycję (83 proc.) zajął – debiutujący w zestawieniu – Lincoln. Na 4 miejscu uplasował się Mercedes (83 proc, - 3 proc.). Pierwszą piątkę zamyka BMW (82 proc. -2 proc.)
Fiat 500L w wersji amerykańskiej
W rankingu top ten znalazły się jeszcze kolejno: Subaru (82 proc, - 3 proc.), Toyota (82 proc, - 1 proc.), Hyundai (81 proc.), Buick (80 proc, - 3 proc.) i Cadillac (80 proc.).
Ogromny spadek (-7 proc.) zanotował przedostatni w zestawieniu Chrysler (średni wynik 74 proc.). Ranking zamyka – zdecydowanie obniżający średnią europejskich pojazdów – debiutujący w zestawieniu – Fiat (73 proc.).