Toyota, tegoroczny lider polskiego rynku, zajmuje pierwsze miejsce także na rynku flotowym. Najpopularniejszym osobowym autem flotowym w Polsce jest Corolla, a PROACE CITY, RAV4, C-HR i Aygo sprzedają się do firm najlepiej w swoich segmentach. Dane opracował Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
Toyota Corolla
Toyota jest najczęściej wybieraną marką samochodową w Polsce, o czym decyduje zarówno ogromna popularność wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych. W listopadzie do firmowych flot trafiły 4 124 samochody osobowe Toyoty, co daje marce pierwsze miejsce w tej części rynku. 17,8 procent wszystkich samochodów odebranych z salonów przez firmy w minionym miesiącu to pojazdy Toyoty.
Od początku roku firmy zarejestrowały 52 481 samochodów osobowych i dostawczych Toyoty, o 40 procent więcej rok do roku. W tej liczbie 48 374 egzemplarze to auta osobowe (wzrost o 38 procent).
Flotowi liderzy segmentówBardzo dobry wynik Toyoty na rynku flotowym to efekt ogromnej popularności większości jej modeli. W listopadzie cztery samochody marki znalazły się na pozycji lidera w segmentach, zaś patrząc od początku roku, Toyota ma pięć najpopularniejszych w swoich segmentach aut flotowych.
Toyota PROACE CITY
Toyota Corolla jest tym modelem, po którego firmy sięgają najczęściej. W listopadzie zakupy flotowe przełożyły się na 1 741 rejestracji, a od początku roku na 16 219 rejestracji. Udział Corolli wśród samochodów flotowych z segmentu C wynosi 23,9 procent.
Toyota Aygo to zdecydowany lider segmentu A, co widać także na rynku flot. Firmy zarejestrowały w listopadzie 435 tych samochodów, co stanowi aż 57,7 procent wszystkich małych aut na rynku flotowym. Od początku roku do klientów biznesowych trafiło 3 425 egzemplarzy małej Toyoty (+65 procent).
Toyota C-HR zasiliła firmowe floty w liczbie 693 egzemplarzy (15,6 procent udziału w segmencie). Od początku roku firmy zarejestrowały 6 044 egzemplarze tego crossovera, o 2 300 aut więcej niż model zajmujący drugie miejsce w segmencie.
W segmencie D-SUV na rynku flotowym najlepiej w tym roku wypadł RAV4 z wynikiem 7 414 aut, choć w listopadzie model ten zajął drugie miejsce z wynikiem 324 egz.
W klasie kombivanów najchętniej wybieranym przez biznes autem jest Toyota PROACE CITY. W minionym miesiącu firmy zarejestrowały 287 egzemplarzy, co stanowi 23,5 procent sprzedaży całego segmentu. Od początku roku do firm trafiło 4 033 tych samochodów, o 101 procent więcej rok do roku.