Ford Ecosport nie należy do modeli, które w Europie zdobyły szczególną popularność, tym bardziej, że oferowany był tylko na wybranych rynkach zachodnich. Może się to zmienić po liftingu, któremu właśnie poddano ten model.
Ford Ecosport po liftingu
Ford Ecosport został zaprezentowany w 2012 roku, a trzy lata później przeszedł pierwsze, wówczas delikatne zmiany. Na poważniejsze modyfikacje trzeba było poczekać do listopada zeszłego roku - wtedy pokazano zmodernizowaną wersję amerykańską.
Teraz doczekaliśmy się wreszcie zmian w wersji europejskiej. Modyfikacje stylistyczne najłatwiej dostrzec z przodu, gdzie pojawił się nowy pas przedni z większym i umieszczonym wyżej grillem. Zmieniono również kształt świateł i zderzak. Z tyłu jedyną nowością są światła o odrobinie zmienionym kształcie.
Ford Ecosport po liftingu
Nowością jest sportowa wersje ST-lina, a także możliwości polakierowania nadwozia na dwa kolory - słupki i dach mogą być w innym kolorze niż reszta samochodu.
Duże zmiany znajdziemy we wnętrzu. Nowe są fotele i duża część materiałów wykończeniowych. Ale to nie wszystko, bowiem całkowicie zmieniono projekt deski rozdzielczej. Powód jest prosty, wnętrze EcoSporta pochodziło z Fiesty VI generacji. A ponieważ na rynku niedawno pojawił się Fiesta VII, zdecydowano, że jej wnętrze zostanie przeniesione do EcoSporta.
Ford Ecosport po liftingu
Dominującym elementem konsoli środkowej jest 8-calowy ekran dotykowy, stanowiący centrum zarządzania systemem Ford Sync 3.
Sporo jest również nowości technicznych. Po raz pierwszy Ecosport będzie dostępny z napędem wszystkich kół. W normalnych warunkach moment obrotowy trafia na koła przednie, ale w razie potrzeby rozkład może się zmienić na 50:50 i trwa to zaledwie 20 ms.
Ford Ecosport po liftingu
Ford EcoSport 4x4 będzie mógł być wyposażony wyłącznie w nowy, wysokoprężny silnik 1.5 EcoBlue o mocy 125 KM i momencie obrotowym 300 Nm.
Ponadto EcoSport będzie mógł być napędzany silnikiem 1.5 TDCI o mocy 100 KM lub jednostkami benzynowymi 1.0 EcoBoost o mocy 140, 125 i 100 KM (ta ostatnia wersja trafi do cenników w połowie przyszłego roku).
Ford Ecosport w gamie producenta zastąpi wycofanego już z oferty Forda B-Max. Samochód będzie produkowany w rumuńskiej miejscowości Craiova, a w salonach pojawi się jeszcze w tym roku.