W ciężkich, kryzysowych czasach producenci imają się różnych sposobów na obniżenie kosztów. Jednym z nich jest produkcja tzw. samochodów globalnych, czyli takich, które oferowane są - w mniej więcej tej samej formie - na całym świecie. Oszczędność polega na opracowaniu tylko jednego pojazdu, który ma spełnić gusta różnych klientów, zamiast kilku modeli oferowanych wyłącznie w Europie lub Ameryce.
Ford EcoSport
Jednym z takich pojazdów będzie nowy model Forda o nazwie Ecosport. Co znamienne, auto zadebiutowało na salonie w... New Delhi, a kupić je będzie można m.in. w Europie, obu Amerykach i oczywiście Azji. Produkcja będzie odbywała się w Indiach i Brazylii, a auto będzie oferowane na niemal 100 rynkach.
Ford EcoSport
Ford EcoSport to niewielki SUV zbudowany na bazie Fiesty. To właśnie w tym samochodzie zadebiutuje najnowsza jednostka z serii EcoBoost - trzycylindrowy silnik o pojemności jednego litra, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który dzięki doładowaniu będzie oferował osiągi typowe dla klasycznej, czterocylindowej jednostki o pojemności 1.6 - moc będzie wynosiła 120 KM, a moment obrotowy - 170 Nm. O pozostałych jednostkach napędowych, które znajdą zastosowanie w nowym Fordzie nie wiadomo na razie nic.
Ford EcoSport
Umieszczenie koła zapasowego na klapie bagażnika oraz nieco podwyższone zawieszenie sugerują, że EcoSport może nieźle sobie radzić w terenie. Jednak auto oferowane będzie wyłącznie z napędem przedniej osi (to konsekwencja zastosowania płyty podłogowej Fiesty). Napęd przekazywany będzie za pośrednictwem pięciobiegowej, manualnej skrzyni biegów.
Premiery europejskiej wersji Forda Ecosport można spodziewać się na marcowym salonie w Genewie. To oznacza, że pierwsze auta powinny trafić do dilerów jeszcze w tym roku, stając się konkurentem dobrze przyjętego na rynku Nissana Juke.