„Mustang Mach-E jest dla Forda rzeczywiście modelem przełomowym. Wszystkie wskaźniki rynkowe, pozytywne reakcje mediów, otrzymane nagrody – w tym tytuł Samochodu Roku Car of the Year Polska 2022, ale przede wszystkim ogromne zainteresowanie klientów potwierdzają, że nasza decyzja o elektryfikacji prawdziwej ikony motoryzacji – Mustanga – była ze wszech miar słuszna” - powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
„W ostatnich dwóch tygodniach dostarczyliśmy pierwszym klientom w Polsce Mustangi Mach-E w odmianie GT. Jesteśmy przekonani, że radość z jazdy oraz wszechstronność tego modelu przekonają sceptyków do idei elekromobilności” – dodał Pawlak.
Co to jest ta wersja GT? Otóż oferuje imponujące osiągi. Liczy się nie tylko wysoka moc układu napędowego, ale również odpowiednia trakcja, prowadzenie oraz co równie ważne, hamowanie! Połączenie tak wielu czynników sprawia, że jest to niezwykle emocjonujące auto do jazdy na co dzień.
Mustang Mach-E w odmianie GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy, a moc 487 KM oraz moment obrotowy 860 Nm pozwalają na natychmiastowe przyspieszenie praktycznie przy każdej prędkości.
Moc generowana przez silniki elektryczne jest dostępna natychmiast, a napęd na cztery koła gwarantuje bardzo dobrą trakcję. A za tą, odpowiadają nie tylko opony w rozmiarze R20 245/45, ale również adaptacyjne zawieszenie MagneRide, które jest standardowym wyposażeniem wersji GT. Pozwala ono na dostosowanie charakterystyki jazdy do wymagań kierowcy (zgodnie z wybranym trybem jazdy).
Ponadto aktywny układ zawieszenia dopasowuje się do prędkości, jakości nawierzchni i zapewnia znakomite odczucia podczas prowadzenia auta w zakrętach. Całości dopełnia wydajny układ hamulcowy marki Brembo z tarczami przednimi o średnicy 385 mm.
To wszystko sprawia, że prowadzenie Mustanga Mach-E GT jest nie tylko komfortowe i bezpieczne, ale daje mnóstwo pewności i radości z jazdy.
Ford Mustang Mach-E GT został wyposażony w cztery tryby jazdy, które dopasowują charakter całego samochodu do indywidualnych preferencji oraz nastroju kierowcy. Każdy z nich dostosowuje nie tylko charakterystykę układu napędowego, ale również dźwięk silnika, kolor podświetlenia, a nawet ustawienia pracy poszczególnych układów.
W trybie Whisper kierowca może oddać się przyjemności komfortowej, cichej i spokojnej jazdy. Tryb ten świetnie sprawdzi się podczas podróży w trasie, ale i po mieście, zapewniając maksymalny możliwy zasięg na baterii, wyciszając dźwięk silnika i zmieniając charakterystykę wszystkich układów pod kątem wygody i komfortu jazdy.
Tryb Active z kolei gwarantuje wyważone ustawienia, które z jednej strony angażują kierowcę i zapewniają świetne osiągi, ale z drugiej nadal pozwalają na komfortową jazdę.
Tryb Untamed jest przeznaczony dla tych, którzy mają ochotę poczuć dreszcz emocji nawet podczas podróży do pracy. Reakcja na naciśnięcie pedału gazu jest natychmiastowa, układ napędowy zawsze jest gotowy do błyskawicznego uwolnienia całej mocy, a zawieszenie i układ hamulcowy momentalnie reagują na komendy kierowcy.
Na torze można również uruchomić tryb Untamed Plus, który kalibruje układ napędowy w taki sposób, aby moc i moment obrotowy były dostępne w maksymalnej wartości cały czas. Ford Mustang Mach-E GT ma niezwykłą zdolność dostosowywania się do preferencji kierowcy, a gdy to konieczne, jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu nawet do 490 kilometrów.