Wielkimi krokami zbliża się salon pojazdów używkowych w Hanowerze. Mocną reprezentację na imprezie będzie miała marka Ford, która planuje zaprezentować nową wersję uwielbianego przez mikro-przedsiębiorców Transita. Co dokładnie się zmieni?
Oprócz zmodernizowanych silników EcoBlue o pojemności 2,0 l, nabywcy nowego Transita będą mogli wybrać 48-woltowy system hybrydowy mHEV współpracujący z ręczną skrzynią biegów. Auto wyposażono w układ, który odzyskuje energię przy zmniejszaniu prędkości, magazynując ją następnie w 48-woltowym akumulatorze litowo-jonowym. Zgromadzoną energię system wykorzystuje do wspomagania silnika i zasilania elektrycznych urządzeń pomocniczych.
W kategorii zupełnej nowości traktować można też model Transit Custom PHEV wyposażony w system hybrydowy, którego zadaniem jest zapewnienie bezemisyjnego zasięgu jazdy na trasach o długości do 50 kilometrów. Samochód wyposażony jest benzynowy silnik EcoBoost o pojemności 1,0 ‑litra, którego rolą jest przedłużanie zasięgu jazdy. Silnik EcoBoost doładuje pokładowe akumulatory trakcyjne, gdy wymagane są dłuższe podróże między postojami, w czasie których możliwe jest ładowanie z zewnętrznego źródła.
Samochód, który w Hanowerze świętować będzie swoją premierę, otrzymał kompaktowy, chłodzony cieczą, akumulator litowo-jonowy umieszczony pod podłogą przestrzeni ładunkowej. Dzięki temu udało się zachować pełną objętość tej przestrzeni - identyczną w stosunku do oferowanej w standardowej wersji furgonu. Auto może się też pochwalić całkowicie nowym - bazującym na "Customie" wystrojem wnętrza z dedykowanymi wyświetlaczami informacyjnymi.