Ford przedstawił nowe, przystosowane do jazdy poza asfaltem, wersje Trail i Active dla modeli Transit i Tourneo. Obie można zamówić już teraz, z terminem odbioru pod koniec lata.
Wersje Trail mają dodatkowe czarne panele boczne oraz podobne osłony wokół przednich i tylnych zderzaków (doły). Odmiany z napędem na przednie koła standardowo wyposażone są w mechaniczny mechanizm różnicowy mLSD, a Transit Trail jest dostępny z napędem na wszystkie koła Intelligent All-Wheel Drive.
Układ mLSD automatycznie, w warunkach niskiej przyczepności, przenosi moment obrotowy na koło o najlepszym kontakcie z podłożem, ułatwiając Transitowi Trail i Transitowi Custom Trail poruszanie się po nieutwardzonych drogach, nawierzchniach żwirowych i bezdrożach. Elektroniczny system kontroli stabilności (ESC) został ponownie skalibrowany, aby lepiej współpracował z mechanizmem mLSD. To samo rozwiązanie pomogło poprawić właściwości trakcyjne i właściwości jezdne modeli Ford Performance, m.in. Focusa RS, Fiesty ST i Focusa ST.
Transit Trail jest również dostępny z napędem na wszystkie koła Intelligent All-Wheel Drive. Układ ten poprawia podstawową konfigurację napędu na tylne koła, kierując do 50 proc. momentu obrotowego na oś przednią w oparciu o dane na temat przyczepności, zmieniających się nawierzchni oraz reakcje kierowcy.
Układ Intelligent All-Wheel Drive w Transicie Trail współpracuje również z dodatkowymi trybami jazdy (Śliska Nawierzchnia, Błoto/Koleiny). Ma również tryb blokady, pozwalający podzielić moment obrotowy 50:50 między przednią i tylną oś.
Modele Trail otrzymały również wzbogacone specyfikacje wyposażenia wnętrza, ze skórzaną tapicerką w standardzie. Niezależnie od pogody kierowca ma komfortowe warunki podróżowania dzięki standardowej klimatyzacji, a podgrzewana przednia szyba Quickclear umożliwia szybkie odjechanie zimą z miejsca parkingowego. Standardem są również elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne i czujnik zmierzchowy świateł.
Transit Custom Trail jest dostępny w różnych wersjach nadwozia, o dopuszczalnej masie całkowitej od 3000 kg do 3400 kg, zarówno jako furgon, kombi i furgon z podwójną kabiną, w wersji ze standardowym, jak i z dużym rozstawem osi.
Klienci zdecydowani na Transita Trail mają wybór wśród wielu wersji nadwozia i rozstawów osi. Dla wersji o dopuszczalnej masie całkowitej 3500 kg – dostępne są m.in.: furgon, kombi i furgon z podwójną kabiną, z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami.
Wszystkie modele Transit Trail i Transit Custom Trail są napędzane 2,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue, o trzech wariantach mocy maksymalnej: 130 KM, 170 KM i 185 KM. Ponadto modele Transit Custom Trail dostępne są również jako miękkie hybrydy.