chceauto.pl
x
Forda Fiesta jako miękka hybryda

Forda Fiesta jako miękka hybryda

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-06-09
Popularny kompaktowy hatchback Ford Fiesta – najlepiej sprzedający się w Europie model Forda – jest już dostępny ze zelektryfikowanym układem napędowym.

Przypomnijmy - Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego z europejskiego portfolio, dzięki czemu do końca przyszłego roku zwiększy europejską gamę zelektryfikowanych pojazdów do 18 modeli.

Forda Fiesta jako miękka hybryda
Kierowcy Fiesty mogą teraz korzystać z zaawansowanego układu miękkiej hybrydy EcoBoost Hybrid, wprowadzonego po raz pierwszy w samochodzie osobowym marki pod koniec 2019 roku, w nowym crossoverze Ford Puma. Modele Fiesta EcoBoost Hybrid oferowane są w dwóch wariantach mocy: 125 KM i 155 KM. Standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości oraz jazdy wybiegiem i wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.

BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową o niskich stratach tarcia wewnętrznego, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

Inteligentny, samoregulujący się system miękkiej hybrydy nieustannie monitoruje sposób eksploatacji pojazdu, aby określić, kiedy i jak intensywnie ładować akumulator. BISG umożliwił również inżynierom Forda obniżenie współczynnika kompresji w silniku 1,0-EcoBoost i zastosowanie większej turbosprężarki, na którą zdecydowali się, aby ograniczyć skutki wolniejszej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia. Było to możliwe dzięki wykorzystaniu dodatkowego momentu obrotowego, zwiększającego też prędkość obrotową silnika i turbosprężarki.

Forda Fiesta jako miękka hybryda
Silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra i o mocy 125 KM jest dostępny z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią, oferującą płynną zmianę biegów, skutecznie podnoszącą komfort jazdy i oszczędność paliwa nawet o 15 proc. w porównaniu z montowaną poprzednio jednostką 100-konną silnika EcoBoost 1,0-litra, przenoszącą napęd za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni automatycznej (NEDC).

Stop & Go – dostępny w modelach z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną – pozwala opcjonalnemu systemowi ACC doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania w ruchu wymagającym zatrzymywania się i ruszania i automatycznie ruszyć za poprzedzającym samochodem, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy. Jeśli czas zatrzymania przekracza 3 sekundy, kierowca może nacisnąć przycisk umieszczony na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia, by rozpocząć jazdę.

Forda Fiesta jako miękka hybryda
Dostępny w standardzie modem pokładowy FordPass Connect, co umożliwia klientom zdalną kontrolę wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca za pomocą urządzenia mobilnego i aplikacji FordPass. Oprócz pomocy w planowaniu szybszych, mniej stresujących podróży dzięki aktualizacjom ruchu dla systemu nawigacji w czasie rzeczywistym, system oferuje funkcje zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi oraz zdalnego uruchamiania silnika4 w wersjach wyposażonych w siedmiostopniową przekładnię automatyczną, a także lokalizację pojazdu, status pojazdu, który informuje o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, konieczności wymiany oleju, itd.

System komunikacji i rozrywki SYNC 35 doczekał się również udoskonaleń, podnoszących intuicyjność i łatwość obsługi, dzięki nowemu interfejsowi użytkownika z większymi przyciskami wyświetlanymi na 8-calowym kolorowym ekranie dotykowym. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™ i nie wymaga to dodatkowych opłat. Oferowana jest również nowa ładowarka indukcyjna, która pomaga pasażerom prościej ładować smartfony w czasie podróży.


Forda Fiesta jako miękka hybryda - GALERIA ZDJĘĆ

Forda Fiesta jako miękka hybrydaForda Fiesta jako miękka hybrydaForda Fiesta jako miękka hybrydaForda Fiesta jako miękka hybryda

Zobacz także

Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto

Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto 2024-09-15

Dacia wiele zyskała, wchodząc w kooperację z marką Renault. Zyskała między innymi świetne napędy hybrydowe, jedne z lepszych, jakie można znaleźć na rynku. Taki napęd zastosowano między innymi w Dacii Jogger - najtańszym nowym 7-osobowym aucie....
Mazda 2 Hybrid - bliźniaczka Toyoty Yaris

Mazda 2 Hybrid - bliźniaczka Toyoty Yaris 2024-09-03

Mazda 2 produkowana jest od ponad 20 lat i aż do 2021 roku była samodzielną konstrukcją Mazdy. Pod koniec 2021 roku się to zmieniło, bo wtedy do produkcji trafiła czwarta generacja Mazdy 2, która jest praktycznie kopią Toyoty Yaris z niewielkimi...
Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...
Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS