chceauto.pl
x
Honda CR-V II. Auto dobre, ale nie w teren

Honda CR-V II. Auto dobre, ale nie w teren

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2012-06-17
Honda CR-V to SUV, który debiutował w 1995 roku, a do Europy trafił dwa lata później. W 2002 roku pojawiła się II generacja tego modelu, którą produkowano przez pięć kolejnych lat.

Honda CR-V II
Honda CR-V II
Model ten zyskał miano pojazdu bezawaryjnego. Auta te pozbawione są wad fabrycznych, a uwagi dotyczą raczej detali - czy to pisków wynikających z nienajlepszego spasowania, czy to parowania reflektorów. Zdarzają się problemy z układem przeniesienia napędu oraz układem hamulcowym (bicie, słabe i głośne hamowanie).

Mniej poważne, ale uciążliwe są problemy z otwieranymi na bok tylnymi drzwiami, które pod wpływem własnego ciężaru potrafią opaść na zawiasach. Same zawiasy z kolei są podatne na korozję.

Honda CR-V II FL
Honda CR-V II FL
Wnętrze jest dość obszerne, pojemność bagażnika jest przyzwoita, a funkcjonalność zwiększa przesuwana tylna kanapa (która ma również regulowane oparcie).

Zawieszenie jest zestrojone miękko, komfortowo, więc jazda po asfaltowych drogach jest przyjemnością. Pewne zastrzeżenia można mieć do układu kierowniczego, który mógłby być bardziej prezycyjny.

Honda CR-V II
Honda CR-V II
Pewną niedogodnością okazuje się oferta silnikowa. Otóż diesel (2.2) pojawił się w ofercie dopiero przy okazji przeprowadzonego w 2005 roku liftingu, starsze egzemplarze napędzane są wyłącznie jednostkami benzynowymi. Na szczęście wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu silnik benzynowy jest względnie niezawodny (problemy mogą dotyczyć głównie napinacza paska klinowego i czasem pompy wodnej), a jego rozrząd oparto na łańcuchu, co obniża koszt serwisu.

Również silnik wysokoprężny cieszy się bardzo dobrą opinią użytkowników. Jest niezawodny, mało pali i zapewni dobrą dynamikę, a jego największą wadą jest wysoka cena zakupu. Również w tym wypadku rozrząd jest oparty o łańcuch.

Honda CR-V II FL
Honda CR-V II FL
Napęd 4x4 Hondy CR-V II oparto na wielotarczowym sprzęgle włączanym hydraulicznie, które sterowane jest różnicą ciśnień z dwóch pomp. W praktyce oznacza to tyle, że w normalnych warunkach samochód jest napędzany na koła przednie, a dopiero po wystąpieniu poślizgu (różnicy w prędkości obrotowej pomiędzy osiami), z niewielką zwłoką dołączany jest napęd tylnej osi. O jeździe terenowej można więc zapomnieć, ale na piasku czy śniegu samochód poradzi sobie nieźle.

Honda CR-V II FL
Honda CR-V II FL
Ceny części zamiennych do Hondy CR-V (podobnie jak do innych modeli tego producenta) w autoryzowanych serwisach są wysokie. Jednak oferta znacznie tańszych zamienników jest szeroka, ponadto poważne awarie zdarzają się rzadko.

Honda należy do marek cenionych w Polsce, dlatego kupując CR-V trzeba liczyć się z wysoką na tle konkurencji ceną. Z drugiej strony - również spadek wartości będzie odpowiednio mniejszy, a problemów z odsprzedażą nie powinno być.

Honda CR-V II. Auto dobre, ale nie w teren - GALERIA ZDJĘĆ

Honda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w terenHonda CR-V II. Auto dobre, ale nie w teren

Zobacz także

Suzuki S-Cross 1.5 DualJet 2025 | Tradycyjne podejście do nowoczesności

Suzuki S-Cross 1.5 DualJet 2025 | Tradycyjne podejście do nowoczesności 2025-03-28

Najnowsze Suzuki S-Cross oficjalnie jest na rynku od 2021 roku i zastępuje model SX4 S-Cross. Jest to przykład auta, które nie jest ciągle modyfikowane według najnowszych trendów. Pod pewnymi względami S-Cross prezentuje podejście do produkcji...
Range Rover Evoque Autobiography D200 - brytyjski arystokrata w mniejszej skali

Range Rover Evoque Autobiography D200 - brytyjski arystokrata w mniejszej skali 2025-02-02

Range Rover Evoque pojawił się na rynku w 2011 roku i jest to najmniejszy samochód z gamy Range Rovera. W 2018 roku pojawiła się druga generacja tego modelu, która niedawno przeszła lifting. Sprawdzamy, czy w tym aucie udało się zawrzeć charakter...
SsangYong Torres Wild 2025 - Próba wyjścia z niszy

SsangYong Torres Wild 2025 - Próba wyjścia z niszy 2025-01-07

Torres zaprezentowany został w 2022 roku i był to pierwszy model, który zapoczątkował nową linię modelową koreańskiego producenta. Torres nie miał bezpośredniego poprzednika i chociażby po jego stylistyce widać, że wyróżnia się na tle innych...
Nissan Qashqai e-POWER N-Design 2024 - hybryda, która jeździ jak elektryk

Nissan Qashqai e-POWER N-Design 2024 - hybryda, która jeździ jak elektryk 2024-12-27

Nissan Qashqai to jeden z pionierów segmentu kompaktowych SUVów i crossoverów, a jego historia zaczęła się już w 2007 roku. Auto produkowane jest cały czas aż do teraz i obecnie w salonach znajdziemy trzecią generację, która zadebiutowała w 2021...
Nissan Juke Hybrid N-Sport 2024 - wielki powrót

Nissan Juke Hybrid N-Sport 2024 - wielki powrót 2024-12-23

Nissan Juke pierwszy raz został pokazany światu w 2009 roku na słynnych targach w Genewie, gdzie wzbudził niemałe zamieszanie ze względu na swój design. Wbrew obawom krytyków, tak ekscentryczny projekt okazał się być odporny na próbę czasu i druga...
Honda CR-V e:HEV AWD Advance - zupełnie nowe wydanie

Honda CR-V e:HEV AWD Advance - zupełnie nowe wydanie 2024-12-11

Premiera pierwszej odsłony Hondy CR-V odbyła się w 1995 roku i model ten jest nieprzerwanie sprzedawany od niemal 30 lat. W tym czasie Honda CR-V występowała w sześciu różnych generacjach. Pierwsze dwie mocno podkreślały uterenowiony charakter -...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS