Honda e Prototype to mały samochód elektryczny, który zadebiutuje na salonie genewskim. Auto jest rozwinięciem elektrycznego pojazdu Honda Urban EV Concept, zaprezentowanego w roku 2017, i chociaż oficjalnie jest prototypem, to ma trafić do produkcji już pod koniec bieżącego roku.
E Prototype to pierwszy samochód Hondy korzystający z nowej platformy zaprojektowanej specjalnie dla aut elektrycznych. Samochód ma zapewniać ponad 200 km zasięgu oraz szybkie ładowanie – do 80% pojemności akumulatora – w ciągu 30 minut, dzięki czemu nada się do codziennych dojazdów np. do pracy. Silnik elektryczny ma napędzać tylne koła i zapewniać doskonałe osiągi. Szczegółów jednak jeszcze brak.
Honda e Prototype
Wśród rzucających się w oczy detali stylistycznych, które podkreślają czysty, niezakłócony profil nadwozia, znalazły się wysuwane klamki drzwi i niewielkie kamery zastępujące tradycyjne lusterka boczne. Zarówno wysuwane klamki, jak i system Camera Mirror są w tym segmencie samochodów niespotykanymi elementami wyposażenia.
Gniazdo ładowania jest zintegrowane z maską w jej środkowej części, co ułatwia obsługę z obu stron samochodu. Zaopatrzono je w widoczne przez przezroczystą pokrywę oświetlenie LED, witające kierowcę i informujące o stanie naładowania akumulatora.
Honda e Prototype
Stosunkowo długi rozstaw osi, szeroki rozstaw kół i krótkie zwisy to cechy dzięki którym Honda e Prototype ma łączyć stosunkowo obszerne wnętrze z łatwością manewrowania na miejskich ulicach. Wrażenie przestronności potęguje płaska podłoga, która była możliwa do uzyskania dzięki zabudowaniu baterii w płycie podłogowej.
Projekt wnętrza Hondy e Prototype utrzymano w minimalistycznym stylu. Stałą komunikację ze światem zapewnia w pełni konfigurowalny wyświetlacz poziomy z dwoma ekranami, pozwalający zarządzać szeregiem inteligentnych aplikacji i usług.
Szereg cyfrowych wskaźników najnowszych funkcji wspomagania kierowcy wyświetla się obok ekranów sterowania systemem infotainment. Ekrany wyświetlające widok do tyłu z bocznych kamer wstecznych mają stałe miejsca na przeciwległych końcach deski rozdzielczej. Ponadto, samochód wyposażono w kamerę cofania.