W lutym Honda ujawniła wygląd modelu HR-V nowej generacji. Teraz poznaliśmy dane techniczne tego pojazdu.
Honda HR-V e-HEV
Nowy HR-V, który wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku, jest najnowszym modelem w ofercie Hondy z emblematem e:HEV (gdzie „e:” oznacza elektryfikację, a „HEV” – technologię hybrydową opartą na zasilaniu energią elektryczną).
To trzeci z kolei model Hondy z tym oznaczeniem, po odświeżonym CR-V i nowym Jazzie, które pojawiły się w ofercie Hondy w 2020 roku. HR-V e:HEV dołącza do gamy zelektryfikowanych modeli Hondy, zgodnie ze zobowiązaniem firmy, iż do końca 2022 roku, europejska gama jej głównych modeli zostanie wyposażona w napędy korzystające z energii elektrycznej.
Honda HR-V e-HEV
Nowa Honda HR-V ma 4,34 m długości, czyli niemal dokładnie tyle samo, ile poprzedni model, bardzo zbliżony jest również wynoszący 2,61 m rozstaw osi. Mimo tego producent zapewnia, że pasażerowie z tyłu będą mieli o 3,5 cm więcej przestrzeni.
Wnętrze samochodu utrzymano w minimalistycznej formie. Cechy szczególne to umieszczony na środku dotykowy 9-calowy ekran systemu infotainment, fizyczny panel sterowania klimatyzacją i 7-calowy ekran cyfrowych zegarów.
Honda HR-V e-HEV
Samochód posiada szereg systemów wspomagających kierowcę, w tym adaptacyjny tempomat wykrywający również pieszych i rowerzystów.
Układ napędowy Hondy HR-V e:HEV Składa się z dwóch silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC. Moc maksymalna układu napędowego wynosi 96 kW (131 KM), a maksymalny moment obrotowy 253 Nm osiągany jest przy 4 500 obr/min.
Honda HR-V e-HEV
Układ napędowy e:HEV korzysta z trzech różnych trybów, wybieranych automatycznie, w zależności od warunków jazdy: elektrycznego, hybrydowego i spalinowego (podczas jazdy z wysoką prędkością). Włączenie wybierakiem biegów dodatkowego trybu jazdy B spowoduje silniejsze hamowanie regeneracyjne i da nam wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym. Poziom odzyskiwania energii i stopień opóźnienia można dostosować do upodobań kierowcy za pomocą przełącznika, znajdującego się za kierownicą.
Akumulator zabudowano pod podłogą bagażnika, natomiast zbiornik paliwa umieszczono między osiami.
Nowa Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Europie pod koniec 2021 roku.