Honda ZR-V to nowy kompaktowy SUV, pozycjonowany między modelami HR-V a CR-V. Co ciekawe, model ten od zeszłego roku jest już oferowany w USA, gdzie nosi nazwę... HR-V. Teraz Japończycy zaprezentowali europejską wersję tego pojazdu.
Honda ZR-V
Honda ZR-V ma 457 cm długości (o 5 cm mniej niż CR-V i aż o 23 cm więcej niż HR-V), 184 cm szerokości i 162 cm wysokości. Można pomyśleć, że ZR-V jest po prostu "napompowaną" i podniesioną wersję Civika, ale to błędne podejście. Rozstaw osi ZR-V jest aż o 8 cm mniejszy niż w Civiku i wynosi 266 cm.
Pojemność bagażnika to 380 litrów.
Honda ZR-V
Oba modele łączą natomiast rozwiązania techniczne. Honda ZR-V w Europie będzie oferowana wyłącznie z hybrydowym napędem e:HEV, który jest oparty o pracujący w cyklu Atkinsona dwulitrowy silnik, który współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi.
Napęd tego typu stosowany jest również w Civiku, generuje 184 KM i 315 Nm.
Honda ZR-V
Dane techniczne, jak prędkość maksymalna czy czas rozpędzania do 100 km/h nie zostały ujawnione. Wiadomo natomiast, że samochód ma zużywać średnio mniej niż 6 l benzyny na 100 km (zgodnie z cyklem pomiarowym WLTP).
Wnętrze ZR-V nie zaskakuje, wyraźnie nawiązując do innych modeli Hondy, z Civikiem na czele. Przed kierowcą znajduje się ekran cyfrowych zegarów, na konsoli środkowej umieszczono wolnostojący ekran systemu inforozryki, a pod nim znajduje się fizyczny panel sterowania klimatyzacją. Kierownica jest oczywiście wielofunkcyjna.
Nowa Honda ZR-V trafi do europejskich salonów po wakacjach. Ceny nie są jeszcze znane.