chceauto.pl
x
Hybrydowa ekspansja Mercedesa

Hybrydowa ekspansja Mercedesa

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-07-26
Mercedes systematycznie zwiększa liczbę modeli z hybrydowym napędem plug-in EQ Power. Hybrydy plug-in umożliwiają jazdę wyłącznie „na prądzie”, a tym samym zerową lokalną emisję spalin – co ma znaczenie w miastach, chociaż wyłącznie na zachodzie (w Polsce hybrydy plug-in nie są traktowane inaczej niż zwykłe auta spalinowe).

Modele EQ Power to hybrydy równoległe z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in). Ich układ napędowy składa się z silnika elektrycznego oraz jednostki spalinowej, które mogą zasilać pojazd osobno lub razem. Do końca roku Mercedes-Benz zaoferuje ponad 20 wariantów modeli z hybrydowym napędem plug-in, od Klasy A do Klasy S, od GLA do GLE.

W segmencie aut kompaktowych Mercedes oferuje już hybrydowy napęd plug-in w niemal wszystkich modelach: w klasie A, klasie B, CLA, CLA Shooting Brake oraz GLA.

Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,33 litra oraz jednostka elektryczna generują łącznie moc 160 kW (218 KM) oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm.
Kluczowa cecha motoru elektrycznego, czyli pełny moment obrotowy dostępny „od ręki”, sprawia, że kompaktowe hybrydy plug-in Mercedesa są wyjątkowo dynamiczne – co ma odzwierciedlenie w ich osiągach. Na przykład A 250 e rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,6 sekundy, a w trybie elektrycznym może rozwinąć prędkość 140 km/h, czyli wystarczającą nawet do poruszania się autostradą.

Zasięg w trybie elektrycznym wynosi ponad 60 kilometrów (cykl WLTP). Akumulator litowo-jonowy o pojemności 15,6 kWh może być ładowany z zewnętrznego źródła prądem przemiennym (AC) lub stałym (DC). W przypadku wallboxa (AC) 7,4 kW ładowanie od 10 do 100% zajmuje ok. 1 godziny i 45 minut. Szybkie ładowanie prądem stałym o maksymalnej mocy 24 kW z 10 do 80% trwa ok. 25 minut.

Aby pojemność bagażnika była tylko minimalnie mniejsza niż w wersjach niehybrydowych, rura wydechowa znajduje się centralnie pod podłogą pojazdu, a tylny tłumik zlokalizowano w tunelu środkowym. Zamontowanie zbiornika paliwa w przestrzeni osi tworzy miejsce na wysokonapięciowy akumulator pod tylną kanapą.

Gama modeli EQ Power, sięgająca od Klasy C do Klasy S oraz od GLC do GLE, to już trzecia generacja hybryd Mercedesa. Szczytowa moc silnika elektrycznego to 90 kW (122 KM), a dostępny natychmiast moment obrotowy wynosi 440 Nm.

W przypadku GLE 350 de 4MATIC moc szczytowa wynosi 100 kW (136 KM), a prędkość maksymalna w trybie elektrycznym – 160 km/h. W gamie nowej Klasy E Mercedes-Benz oferuje siedem hybrydowych odmian plug-in z nadwoziami Limuzyna i Kombi, z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym oraz z napędem na tylne lub wszystkie koła.

Zasięg „na prądzie” Klas C, E i S wynosi około 50 kilometrów (cykl WLTP), podczas gdy GLE oferuje już 80-94 kilometrów (WLTP). Kluczowy dla jego zwiększenia jest wzrost pojemności akumulatora – z 13,5 kWh do 31,2 kWh w GLE.

Korzystając z wallboxa z prądem zmiennym (AC), pustą baterię można w pełni naładować we własnym garażu w ciągu 1,5 godziny (GLE: 3 godziny i 15 minut). Nawet przy użyciu zwykłego domowego gniazdka sieciowego pełne naładowanie zajmuje około 5 godzin. GLE wyposażono w gniazdo Combo do ładowania prądem zmiennym lub stałym. Na stacji ładowania DC akumulator można „zatankować” z 10 do 80% w ok. 20 minut, a od 10 do 100% – w 30 minut.

Zobacz także

Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto

Dacia Jogger Hybrid - to już nie jest budżetowe auto 2024-09-15

Dacia wiele zyskała, wchodząc w kooperację z marką Renault. Zyskała między innymi świetne napędy hybrydowe, jedne z lepszych, jakie można znaleźć na rynku. Taki napęd zastosowano między innymi w Dacii Jogger - najtańszym nowym 7-osobowym aucie....
Mazda 2 Hybrid - bliźniaczka Toyoty Yaris

Mazda 2 Hybrid - bliźniaczka Toyoty Yaris 2024-09-03

Mazda 2 produkowana jest od ponad 20 lat i aż do 2021 roku była samodzielną konstrukcją Mazdy. Pod koniec 2021 roku się to zmieniło, bo wtedy do produkcji trafiła czwarta generacja Mazdy 2, która jest praktycznie kopią Toyoty Yaris z niewielkimi...
Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...
Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS