Mercedes systematycznie zwiększa liczbę modeli z hybrydowym napędem plug-in EQ Power. Hybrydy plug-in umożliwiają jazdę wyłącznie „na prądzie”, a tym samym zerową lokalną emisję spalin – co ma znaczenie w miastach, chociaż wyłącznie na zachodzie (w Polsce hybrydy plug-in nie są traktowane inaczej niż zwykłe auta spalinowe).
Modele EQ Power to hybrydy równoległe z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in). Ich układ napędowy składa się z silnika elektrycznego oraz jednostki spalinowej, które mogą zasilać pojazd osobno lub razem. Do końca roku Mercedes-Benz zaoferuje ponad 20 wariantów modeli z hybrydowym napędem plug-in, od Klasy A do Klasy S, od GLA do GLE.
W segmencie aut kompaktowych Mercedes oferuje już hybrydowy napęd plug-in w niemal wszystkich modelach: w klasie A, klasie B, CLA, CLA Shooting Brake oraz GLA.
Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,33 litra oraz jednostka elektryczna generują łącznie moc 160 kW (218 KM) oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm.
Kluczowa cecha motoru elektrycznego, czyli pełny moment obrotowy dostępny „od ręki”, sprawia, że kompaktowe hybrydy plug-in Mercedesa są wyjątkowo dynamiczne – co ma odzwierciedlenie w ich osiągach. Na przykład A 250 e rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,6 sekundy, a w trybie elektrycznym może rozwinąć prędkość 140 km/h, czyli wystarczającą nawet do poruszania się autostradą.
Zasięg w trybie elektrycznym wynosi ponad 60 kilometrów (cykl WLTP). Akumulator litowo-jonowy o pojemności 15,6 kWh może być ładowany z zewnętrznego źródła prądem przemiennym (AC) lub stałym (DC). W przypadku wallboxa (AC) 7,4 kW ładowanie od 10 do 100% zajmuje ok. 1 godziny i 45 minut. Szybkie ładowanie prądem stałym o maksymalnej mocy 24 kW z 10 do 80% trwa ok. 25 minut.
Aby pojemność bagażnika była tylko minimalnie mniejsza niż w wersjach niehybrydowych, rura wydechowa znajduje się centralnie pod podłogą pojazdu, a tylny tłumik zlokalizowano w tunelu środkowym. Zamontowanie zbiornika paliwa w przestrzeni osi tworzy miejsce na wysokonapięciowy akumulator pod tylną kanapą.
Gama modeli EQ Power, sięgająca od Klasy C do Klasy S oraz od GLC do GLE, to już trzecia generacja hybryd Mercedesa. Szczytowa moc silnika elektrycznego to 90 kW (122 KM), a dostępny natychmiast moment obrotowy wynosi 440 Nm.
W przypadku GLE 350 de 4MATIC moc szczytowa wynosi 100 kW (136 KM), a prędkość maksymalna w trybie elektrycznym – 160 km/h. W gamie nowej Klasy E Mercedes-Benz oferuje siedem hybrydowych odmian plug-in z nadwoziami Limuzyna i Kombi, z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym oraz z napędem na tylne lub wszystkie koła.
Zasięg „na prądzie” Klas C, E i S wynosi około 50 kilometrów (cykl WLTP), podczas gdy GLE oferuje już 80-94 kilometrów (WLTP). Kluczowy dla jego zwiększenia jest wzrost pojemności akumulatora – z 13,5 kWh do 31,2 kWh w GLE.
Korzystając z wallboxa z prądem zmiennym (AC), pustą baterię można w pełni naładować we własnym garażu w ciągu 1,5 godziny (GLE: 3 godziny i 15 minut). Nawet przy użyciu zwykłego domowego gniazdka sieciowego pełne naładowanie zajmuje około 5 godzin. GLE wyposażono w gniazdo Combo do ładowania prądem zmiennym lub stałym. Na stacji ładowania DC akumulator można „zatankować” z 10 do 80% w ok. 20 minut, a od 10 do 100% – w 30 minut.