Na specjalnej konferencji prasowej w Amsterdamie Ford ogłosił swoje plany elektryfikacji gamy modelowej. Amerykański producent zamierza poszerzyć gamę modeli o napędzie hybrydowym, przy czym będą to różne wersje tego napędu.
Elektryczno-hybrydowe plany Forda
Najbardziej zaawansowane są oczywiście hybrydy typu plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka. W gamie Forda pojawią się cztery modele o tym typie napędu, czyli Plug-In Hybrid - Turneo Custom i Transit Custom oraz dwie również zaprezentowane w Amsterdamie nowości: Kuga oraz Explorer.
Napęd typu Plug-In Hybrid umożliwi przejechanie do 50 km wyłącznie w trybie elektrycznym, a więc bez wspomagania silnikiem spalinowym.
Znacznie prostszy typ napędu, czyli mild (o nazwie EcoBoost Hybrid) pojawi się w modelach Fiesta, Focus, Kuga, nowa Puma, która ma zostać zaprezentowana pod koniec roku, oraz Transit, Transit Custom i Tourneo Custom.
Ford Explorer
Hybryda typu mild wykorzystuje połączony z silnikiem spalinowym za pomocą paska rozrusznik zintegrowany z alternatorem (BISG), który umożliwia odzyskiwanie energii zwykle traconej podczas hamowania w celu ładowania 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. BISG działa również jako silnik elektryczny współpracujący z silnikiem benzynowym EcoBoost. BSIG wykorzystuje energię zmagazynowaną w akumulatorze do wspomagania momentu obrotowego silnika spalinowego.
W gamie Forda nie zabraknie również klasycznych, pełnych hybryd, ale bez możliwości ładowania z gniazdka. Obecnie w takiej formie dostępne jest są już Mondeo (od niedawna również jak kombi), a będzie także Kuga. W tym typie napędu silnik elektryczny o niewielkiej mocy jest w stanie samodzielnie napędzać samochód np. podczas manewrów parkingowych, a silnik spalinowy jest wyłączany podczas hamowania czy postoju. Energie kinetyczna podczas hamowania jest odzyskiwana i służy do ładowania akumulatora, który ma większą pojemność niż w rozwiązaniu typu mild.
Poza hybrydami Ford planuje również wprowadzenie samochód o napędzie wyłącznie elektrycznym. W 2021 pojawi się elektryczny Transit, a rok wcześniej - bliżej nieokreślony, inspirowany Mustangiem (o ile to możliwe) SUV. Zasięg obu modeli ma sięgać 600 km.