Toyota, kolejny raz, poprawiła wyniki sprzedaży na Starym Kontynencie. Coraz większym powodzeniem cieszą się zwłaszcza jej hybrydowe modele!
Całkowita sprzedaż marek Lexus i Toyota w Europie osiągnęła w zeszłym roku liczbę 1 001 700 aut. Wynik jest o 8 proc. większy niż po roku 2016. Dzięki niemu Japończycy zyskali właśnie 4,8 proc. udział w europejskim rynku.
Toyota Prius Plug in hybrid
Mieszkańcy Starego Kontynentu najchętniej kupowali modele: Yaris (209 130 egz.), Auris (121 725 egz.), C-HR (120 750 egz.) i RAV4 (112 537 egz.). Największe wzrosty - obok nowego modelu C-HR – odnotowano w przypadku model PROACE (+189 proc.), napędzanej wodorem i ogniwami paliwowymi Mirai (+118 proc.) oraz pickupa Hiluxa (+10 proc.).
Za rekordowe wyniki w dużej mierze odpowiadają hybrydy. Dobrym przykładem jest tu nowa Toyota C-HR. Aż 80 proc. egzemplarzy niewielkiego crossovera stanowią wersje hybrydowe. W zeszłym roku Toyota Motor Europe dostarczyła kierowcom 406 000 hybryd marek Toyota i Lexus. Wynik jest o 38 proc. lepszy niż dwa lata temu. Aktualnie udział hybryd w całkowitej sprzedaży Toyoty i Lexusa w Europie stanowi już 41 proc. W bogatszych krajach (na rynkach Europy Zachodniej) przekracza nawet połowę (52 proc).
Toyota Prius Plug in hybrid
Wśród 406 tys. znalazło się 360 900 hybryd Toyoty. To 44 proc. więcej niż w 2016 roku. Aktualnie 38,9 proc. wszystkich sprzedawanych samochodów marki ma napęd spalinowo-elektryczny.
Najpopularniejszymi modelami hybrydowymi były w ubiegłym roku: Toyota Yaris Hybrid (102 400 egz.), Toyota C-HR Hybrid (94 100 egz.), Auris Hybrid (82 400 egz.) i RAV4 Hybrid (58 600 egz.).
Toyota Prius Plug in hybrid
„Rok 2017 był dla nas bardzo udany. Przekroczyliśmy granicę miliona sprzedanych egzemplarzy na wymagającym europejskim rynku, wyprzedzając cele przyjęte na 2020 rok. Ten sukces został wzmocniony przez kolejne osiągnięcie – rekord sprzedaży hybryd. To pokazuje zaufanie, jakim darzą nas europejscy kierowcy. Gama 16 modeli oferowanych przez Toyota Motor Europe przyczyniła się do wzrostu sprzedaży powyżej wzrostu rynku” – podsumował dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.