Pierwsza generacja produkowana była do 1999 roku. Samochody I generacji początkowo miały problemy z jakością. Z biegiem lat ich jakość się poprawiła, jednak ze względu na roczniki (najmłodsze samochody pochodzą z 1999 roku) należy liczyć się z awariami. Na polskich drogach dość szybko poddaje się zawieszenie (zarówno amortyzatory, jak łączniki stabilizatorów, a także końcówki drążków kierowniczych). Przed zakupem sprawdzić trzeba również stan sprzęgła oraz ew. ogniska korozji. Stosunkowo najmniej problemów powinny sprawiać silniki.
Accent drugiej generacji zyskał nowy wygląd, aczkolwiek wiele rozwiązań technicznych (silniki) pozostało niezmienionych. Stopniowo poszerzano ofertę dostępnych jednostek napędowych (do benzynowych silników 1.3 i 1.5 dołączył najpierw wysokoprężny 1.5, później o benzynowy 1.6). W 2003 roku samochód poddano liftingowi. W samochodach drugiej generacji (silniki benzynowe) zdarzają się awarie pompy wodnej, a w autach z silnikami diesla - usterki wtryskiwaczy. Ponadto dokuczać mogą drobne niedomagania instalacji elektrycznych. Zawieszenie wytrzymuje większe przebiegi, ale problem z rdzą (szczególnie progów i tylnych błotników) pozostał.
W 2006 roku pojawiła się trzecia generacja Accenta. Tym razem auto otrzymało nie tylko zupełnie zmieniony wygląda, ale i całkowicie nowe jednostki napędowe. Jednocześnie zrezygnowano z oferowania pięciodrziowego hatchbacka (w ofercie pozostał hatchback trzydrzwiowy i sedan, kombi nigdy nie było produkowane). Auta trzeciej generacji cieszą się dobrą opinią, na co niewątpliwie wpływa ma ich wiek i fakt objęcia trzyletnią gwarancją. Zakup takiego samochodu - ze względu na najmniejszą podaż - może okazać się jednak najtrudniejszy.