Hyundai Galloper to samochód terenowy, który debiutował w 1991 roku, jako klon wychodzącego właśnie z produkcji Mitsubishi Pajero pierwszej generacji. Auto to było produkowane do 1998 roku, ale nie trafiło do Europy. Na Starym Kontynencie zaoferowano dopiero drugą generację Gallopera, która również oparta była na Mitsubishi Pajero, tym razem drugiej generacji. Produkcja tego samochodu rozpoczęła się w 1998 roku i zakończona została w 2003 roku. W ofercie Hyundaia Galloper został zastąpiony przez Terracana. Hyundai Galloper drugiej generacji to samochód stosunkowo bezawaryjny, o ile nie użytkuje się go w terenie. Wówczas najwięcej problemów dostarcza układ elektryczny. Jednak eksploatacja offroadowa niesie już więcej problemów. Dochodzi do usterek zawieszenia (zużyciu ulegają również amortyzatory) i układu przeniesienia napędu (szczególnie przednia oś). pilnować trzeba temperatury silnika, ewentualne przegrzanie może wymagać „tylko” wymiany uszczelki pod głowicą, ale może zakończyć się pęknięciem głowicy.