Wiemy już niemal wszystko o najnowszym modelu Hyundaia o nazwie IONIQ. Poznaliśmy wygląd tego pojazdu oraz dane techniczne.
Hyundai IONIQ
Hyundai IONIQ to pierwszy model tego producenta, który dostępny będzie wyłącznie z alternatywnymi źródłami napędu. Oferta obejmie samochód hybrydowy, hybrydę plug-in oraz wersję elektryczną.
Ponieważ auto zbudowano na podstaw, konstruktorzy nie musieli przerabiać istniejących już modeli, by np. znaleźć miejsce na zestaw akumulatorów. W IONIQ miejsce takie przewidziano już na etapie projektowania - baterie umieszczono pod tylną kanapą.
Hyundai IONIQ
Poznaliśmy również pierwsze dane techniczne nowego modelu. Wersja hybrydowa będzie napędzana czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.6 GDI o mocy 105 KM (przy 5700 obr/min) i momencie 147 Nm. Jednostka ta będzie wspomagana przez silnik elektryczny o mocy 43,5 KM i momencie 170 Nm. Sumaryczna moc układu napędowego wynosi 141 KM (przy 5700 obr/min). Co ciekawe, maksymalna wartość momentu jest zmienna i wynosi 265 Nm na pierwszym biegu i 235 Nm na pozostałych.
Moment obrotowy trafia na koła przednie za pośrednictwem dwusprzęgłowej zautomatyzowanej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach (DCT). Skrzynia może pracować w trybie Eco i Sport, główna różnica polega oczywiście na zmianie przełożeń przy różnych prędkościach obrotowych silników.
Hyundai IONIQ
Energia elektryczna będzie magazynowana w bateriach litowo-jonowo-polimerowych. Samochód w trybie elektrycznym może poruszać się z maksymalną prędkością 120 km/h, niestety wciąż nie ujawniono pojemności baterii, czasu ładowania w autach plug-in oraz zasięgu w trybie elektrycznym.
IONIQ będzie wyposażony w szereg systemów bezpieczeństwa, których nie może zabraknąć w żadnym współczesnym samochodzie. Wśród nich sa m.in. asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego kąta, czy automatycznego awaryjnego hamowania. W środku znajdziemy m.in. 7-calowy ekran, stanowiący centrum zarządzania pokładowym systemem infotainment.
Europejska wersja Hyundaia IONIQ zostanie zaprezentowana w marcu na salonie genewskim. Sprzedaż ma rozpocząć się latem.