W salonach Hyundaia zadebiutuje wkrótce nowa wersja modelu Kona – Kona Hybrid. To alternatywa dla oferowanych już od października ubiegłego roku odmian spalinowej i elektrycznej.
Z zewnątrz hybryda nie różni się od pozostałych modeli. Do wyboru są jedynie inne aluminiowe obręcze kół (standardowo 16-calowe, opcjonalnie 18-cali).
Hyundai Kona Hybrid
Na hybrydowy układ napędowy składają się benzynowy silnik 1,6 l GDI (105 KM i 147 Nm) oraz elektryczny motor trakcyjny generujący 43,5 KM i 170 Nm. Całkowita moc ”użytkowa” to 141 KM i 265 Nm. Napęd trafia na koła przedniej osi poprzez dwusprzęgłową, automatyczną przekładnię, która może być również sterowana łopatkami przy kierownicy.
Hyundai Kona Hybrid przyspiesza do 100 km/h w 11,2 s (11,6 na kołach 18-calowych ) i osiąga prędkość maksymalną 160 km/h. Średnie zużycie paliwa, w zależności od rozmiaru ogumienia, to między 3,9 a 4,3 l/100 km (dane producenta).
Hyundai Kona Hybrid
Baterie to zestaw litowo-jonowo-polimerowych akumulatorów pracujących pod napięciem 240 Voltów. Ich pojemność to 1,56 kWh. Poziomem ich naładowania steruje Predictive Energy Managemen. To sprzężony z nawigacją satelitarną system korzystający np. z danych o ukształtowaniu terenu. Dzięki niemu auto potrafi przewidzieć konieczność ”wspinania się” na podjazdy i zawczasu doładować akumulatory. Zarządza on również pracą systemu odzyskiwania energii (np. w czasie zjazdów ze wzniesienia).
O optymalizację zużycia paliwa dba m.in. system ECO-Driving Assist System. Również on korzysta z danych nawigacji satelitarnej. Jego działanie polega na wcześniejszym ostrzeganiu kierowcy o zjazdach i korkach, by maksymalnie zminimalizować konieczność używania hamulca.
Hyundai Kona Hybrid uzupełnić ma europejską ofertę koreańskiego producenta w sierpniu bieżącego roku.