Rok 2021 zamknął się wynikiem niemal 940 tys. sprowadzonych do Polski samochodów używanych. Blisko 60 proc. z nich trafiło do Polski prosto z Niemiec.
Jak informuje Instytut Samar, ubiegły rok zamknął się importem na poziomie 939 906 używanych aut. To 10,8 proc. więcej niż na koniec roku 2020. Blisko 60 proc. z nich - aż 547,4 tys. sztuk - przyjachało do Polski z Niemiec.
Sprowadzone w 2021 roku samochody były niestety rekordowo stare. Ich średni wiek wynosił aż 12 lat i 6 miesięcy. Młodsze (11 lat i 4 miesiące) były samochody z silnikami Diesla, ale zainteresowanie nimi systematycznie spada. Na auta wysokoprężne przypadło 47,04 proc. importu. Na benzynowe - 52,71 proc. To najniższy udział aut z silnikiem Diesla w "miksie" importowym od marca 2018 roku.
Samochody z silnikami benzynowymi są z reguły starsze - ich średni wiek to 13 lat i 6 miesięcy. W dużej mierze może to jednak wynikać z faktu, że ich nabywcy świadomie decydują się na prostsze konstrukcyjnie pojazdy, w których montaż instalacji gazowej (brak wtrysku bezpośredniego) nie stanowi większego wyzwania finansowego.
Pierwsza dziesiątka najchętniej sprowadzanych marek w 2021 roku1. Volkswagen – 98 208 szt.
2. Opel – 95 144 szt.
3. Ford – 86 640 szt.
4. Audi – 75 352 szt.
5. Renault – 60 321 szt.
6. BMW – 54 146 szt.
7. Peugeot – 49 224 szt.
8. Citroen – 43 490 szt.
9. Mercedes – 42 953 szt.
10. Fiat – 31 778 szt.
Pierwsza dziesiątka najchętniej sprowadzanych modeli w 2021 roku1. Audi A4 – 28 173 szt.
2. Opel Astra – 26 824 szt.
3. Volkswagen Golf – 25 254 szt.
4. BMW 3 – 19 663 szt.
5. Audi A3 – 17 389 szt.
6. Opel Corsa – 16 168 szt.
7. Ford Focus – 15 406 szt.
8. Volkswagen Passat – 14 832 szt.
9. Ford Fiesta – 14 040 szt.
10. Audi A6 – 13 155 szt.