Gama samochodów kompaktowych sprzedawanych w Polsce już wkrótce poszerzy się o całkowicie nowy model. Na salonie we Frankfurcie debiutowało Infiniti Q30.
Infiniti Q30
Jest to pojazd zbudowany na bazie Mercedesa klasy A. Na rynku Q30 przyjdzie rywalizować właśnie z tym modelem, ale również innymi kompaktami segmentu premium, a więc m.in. BMW serii 1, Audi A3 czy też Lexusem CT. Łatwo więc nie będzie...
Infiniti Q30 ma 443 cm długości przy rozstawie osi 270 cm, co oznacza krótkie zwisy, a więc względnie obszerne - jak na samochód kompaktowy - wnętrze. Szerokość nadwozia to 208 cm, natomiast wysokość wynosi 150 cm , pojemność bagażnika to 368 litrów.
Infiniti Q30
Stylizacja samochodu jest dość niezwykła, jak na segment kompaktowy, ale typowa dla Infiniti, dominują płynne linie i krągłości. Auto na pewno będzie rzucać się w oczy, ale nie każdemu taki wygląd musi się spodobać.
Niewielkie wymiary nie oznaczają, że Q30 nie będzie prawdziwym Infiniti. We wnętrzu znajdziemy system infotainment, wyposażenie może również obejmować (w zależności od wersji) m.in. system aktywnego wyciszania wnętrza (generowane są dźwięki o przeciwnej amplitudzie niż hałas silnika i powietrza), wykrywania zagrożenia i automatycznego hamowania, system kamer dookólnych, monitorowania martwego kąta, adaptacyjny tempomat czy automatyczne światła drogowe.
Infiniti Q30
Gama jednostek napędowych Infiniti Q30 obejmuje trzy silniki benzynowe i dwa wysokoprężne, wszystkie turbodoładowane. Gamę otwiera jednostka 1.6 o mocy 122 KM i momencie 200 Nm. Wyżej pozycjonowany jest silnik, który z tej samej pojemności generuje 156 KM i 250 Nm, natomiast najmocniejsza jednostka w gamie ma 2 litry pojemności, 211 KM mocy i 350 Nm momentu obrotowego.
Infiniti Q30
Fani silników Diesla będą mogli wybierać między jednostką 1.5 o mocy 109 KM i momencie 260 Nm oraz silnikiem 2.2 l o mocy 170 KM i momencie 350 Nm.
Niezależnie od zastosowanego silnika moment obrotowy trafia na koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej, natomiast w opcji dostępna jest zautomatyzowana dwusprzęgłowa przekładnia DIG o siedmiu stopniach.
Infiniti Q30
Infiniti Q30 będzie oferowane w bazowej wersji SE, lepiej wyposażonej Premium oraz usportowionej o nazwie Sport. Ta ostatnia wyróżnia się nieco stylistycznie - auto posiada zmienione zderzaki, osłonę chłodnicy, 19-calowe felgi, sportowe fotele ze zintegrowanym zagłówkiem, podciętą skórzaną kierownicę oraz pokryte aluminium pedały. Najważniejszą zmianą jest jednak modyfikacja zawieszenia, które jest o 1,5 niższe i ma nowe - bardziej sportowe - nastawy.
Infiniti Q30
Dodatkowo na inaugurację sprzedaży dostępna będzie wersja Q30 City Black Edition. Pierwsze samochody tej wersji trafią do salonów jeszcze we wrześniu. Polskich cen jeszcze nie znamy, ale w Anglii auto ma kosztować od 26110 funtów. Sprzedaż pozostałych wersji rozpocznie się w tym roku, ale klienci pierwsze samochody odbiorą dopiero w styczniu.
Warto dodać, że Q30 to pierwszy model Infiniti, który będzie powstawał w Europie. Jego produkcją zajmie się niedawno zmodernizowana fabryka Nissana położona w angielskim Sunderland.