Hyundai zaprezentował prototyp elektrycznego modelu IONIQ 6. Wygląd samochodu podporządkowano aerodynamice.
IONIQ 6
IONIQ 6 ma bardzo niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,211. Taki wynik udało się osiągnąć poprzez zastosowanie niskiego przodu, aktywnych przednich wlotów powietrza, zmniejszonego odstęp między kołami oraz błotnikami oraz smukłych cyfrowych lusterek.
Duże znaczenie ma również stylizacja tylnej części nadwozia IONIQ 6, gdzie znajdziemy eliptyczny spojler inspirowany skrzydłem z wingletem. Nawet pod pojazdem dążenie do uzyskania lepszej aerodynamiki jest widoczne w pełnej osłonie podwozia, zoptymalizowanych owiewkach i zmniejszonej szczelinie nadkoli.
IONIQ 6
Elektryczna globalna platforma modułowa (E-GMP) firmy Hyundai Motor Group umożliwiła zastosowanie dużego rozstawu osi. Dzięki temu można zabudować w podłodze dużą baterię, dodatkowym benefitem jest zaś obszernego wnętrze, szczególnie dla pasażerów zajmujących miejsca z tyłu
Modułowa deska rozdzielcza łączy 12-calowy w pełni dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego i 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników.
IONIQ 6
Wnętrze IONIQ 6 jest wykończone ekologicznymi materiałami. W zależności od poziomu wyposażenia obejmują one skórę z ekologicznego procesu (fotele), materiał PET z recyklingu (fotele), skórę bio TPO (deska rozdzielcza), tkaninę bio PET (podsufitka), biofarby pochodzące z olejów roślinnych (drzwi) i dywaniki z poddanych recyklingowi sieci rybackich wyłowionych z mórz.
Światowa premiera IONIQ 6 odbędzie się jeszcze w lipcu. Wówczas Hyundai ujawni pełną specyfikację samochodu, w tym zastosowane silniki, pojemności baterii oraz przewidywany zasięg.