Hyundai ogłosił wprowadzenie na rynek nowej submarki Ioniq, dedykowanej samochodom elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym.
W ciągu najbliższych czterech lat Koreańczycy zamierza wprowadzić pod nową marką trzy nowe modele, a nieco później - kolejne.
Pierwszym modelem będzie Ioniq 5, średniej wielkości crossover, który zostanie wprowadzony na rynek już na początku 2021 roku. Samochód zostanie oparty na elektrycznym koncepcie 45, który Hyundai zaprezentował w 2019 roku na salonie we Frankfurcie. Natomiast w 2022 roku Hyundai wprowadzi sedana Ioniq 6, który będzie oparty na zaprezentowanym w marcu najnowszym koncepcie elektrycznym Prophecy.
Następnie, na początku 2024 roku, pojawi się model Ioniq 7, który będzie dużym SUV-em.
Ioniq
Modele marki Ioniq będą oparte o elektryczną globalną platformę modułową E-GMP. To rozwiązanie dedykowane do samochodów elektrycznych, umożliwiająca m.in. zabudowanie baterii w podłodze, co pozytywnie wpływa zarówno na właściwości jezdne (obniżenie środka ciężkości), jak i wielkość wnętrza.
Zmiana modelu platformy obejmie także nowe interfejsy użytkownika, które mają być będą proste, intuicyjne i ergonomiczne.
Hyundai po raz pierwszy użył nazwy Ioniq, która łączy słowa ion (jon) z unique (wyjątkowy), ogłaszając długoterminowy projekt badawczo-rozwojowy dotyczący elektrycznej. Jego rezultatem był zaprezentowany w 2016 roku Hyundai Ioniq, który jako pierwszy na świecie oferował do wyboru trzy opcje zelektryfikowanego układu napędowego w ramach jednego nadwozia - hybrydowy, hybrydowy plug-in i elektryczny.
Hyundai ogłosił niedawno, że do 2025 roku zamierza sprzedać 1 milion sztuk akumulatorowych pojazdów elektrycznych i zdobyć 10 procent rynku, stając się liderem globalnego rynku pojazdów elektrycznych.