Jaguar poddał modernizacji swój pierwszy elektryczny model, czyli I-Pace.
Jaguar I-Pace
Jedną z największych nowości jest nowy system multimedialny, którego sercem jest 10-calowy ekran dotykowy. System oczywiście współpracuje z Android Auto i Apple CarPlay. W samochodzie na stałe zainstalowany jest również modem 4G, który umożliwia zdalną aktualizację oprogramowania.
Inne nowości to indukcyjna ładowarka oraz cyfrowe lusterko wsteczne. Jest to ekran, na którym wyświetlany jest obraz ze skierowanej do tyłu, umieszczonej na dachu kamery.
Jaguar I-Pace
Inną istotną rzeczą jest mocniejsza ładowarka pokładowa, która umożliwia ładowanie z sieci prądem przemiennym o mocy 11 kW. Dzięki temu w ciągu godziny ładowania zasięg samochodu rośnie o 53 km. Natomiast maksymalna moc ładowania ładowarką dużej mocy to nadal 100 kW.
Wśród mniej istotnych nowości są nowe kolory nadwozia (czerwony, szary i niebieski) oraz nowe wzory felg aluminiowych.
Jaguar I-Pace
Co ciekawe, Jaguar przygotował również nową wersję silnikową, ale sytuacja z nią jest mocno niejasna. Do tej pory I-Pace dostępny był wyłącznie w wersji EV400, w której źródłem mocy były dwa silniki elektryczne o mocy systemowej 400 KM. Natomiast pojawiła się nowa wersja oznaczona EV320, również z dwoma silnikami, ale o mocy 320 KM. Nowy model jest wyraźnie wolniejszy, do 100 km/h przyśpiesza w 6,4 s, a nie 4,8 s, natomiast pojemność baterii obu wersji jest identyczna, dzięki czemu zasięg w trybie elektrycznym wg WLTP ma wynosić do 470 km.
Nie wiadomo jednak, czy I-Pace EV320 będzie dostępny na wszystkich rynkach. Auto miało premierę w Niemczech, gdzie objęta jest preferencyjnym podatkiem, wprowadzono ją również na rynek holenderski. Czy będzie dostępna w całej Europie - na razie nie wiadomo.