W Genewie zaprezentowano Jeepa Renegade PHEV. To pierwsza hybryda w historii amerykańskiej marki!
Jeep Renegade PHEV
Wygląd nie różni się od aut z klasycznymi silnikami spalinowymi. Hybrydy rozpoznamy co najwyżej po napisie 4x4e na tylnej klapie. Na lewym tylnym nadkolu umieszczono klapkę kryjącą złącze służące do ładowania akumulatorów z sieci.
Samochód wyposażony jest w benzynowy, turbodoładowany motor o pojemności 1,3 l napędzający koła przedniej osi. Przy tylnej zamontowano dodatkowy, elektryczny, silnik trakcyjny. Moc systemowa układu to – w zależności od wersji – 190 KM lub 240 KM. W mocniejszej odmianie niewielki Jeep Renegade PHEV przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 7 sekund!
Identyczny układ (1,3 l i silnik elektryczny z tyłu) o mocy systemowej 240 KM pracuje też w drugiej z zapowiadanych przez Jeepa hybryd PHEV – modelu Compass. W tym przypadku Amerykanie zachowują jednak powściągliwość co do osiągów – auto znajduje się bowiem w trakcie badań homologacyjnych.
Jeep Renegade PHEV
Producent nie opublikował pełnych danych technicznych Renegade PHEV - nie znamy więc np. prędkości maksymalnej ani pojemności akumulatorów trakcyjnych. Amerykanie zapewniają natomiast, że w pełni naładowana bateria pozwalać ma na pokonanie do 50 km w trybie bezemisyjnym. Wówczas Renegade i Compass poruszają się wyłącznie z napędem tylnej osi.
Jeep Renegade PHEV
Oba modele są też pierwszymi w historii Jeepa, w których zastosowano układ eAWD, który nie ma klasycznego wału napędowego spinającego tylny dyferencjał ze skrzynią biegów. Za napęd tyłu odpowiada wyłącznie motor elektryczny. Takie rozwiązanie ma jednak pewne zalety – silniki elektryczne oferują duży moment obrotowy, który bardzo przydaje się w terenie.