Po dziesięciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż Volvo urosła o 12,6 proc, co przekłada się na 581 464 zarejestrowanych na całym świecie aut. Modele Recharge – czyli elektryki i hybrydy ładowane z gniazdka – stanowiły jedną czwartą globalnej sprzedaży. W Polsce po 10 miesiącach liczba rejestracji wzrosła o 6,37 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
W październiku bieżącego roku globalna sprzedaż Volvo osiągnęła poziom 50 815 samochodów, co oznacza spadek o 22,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Spadek był związany z niedoborem komponentów, który wpłynął na produkcję, ale popyt na produkty Volvo Cars wciąż jest duży.
Firma odnotowała np. kolejny wzrost udziału w sprzedaży samochodów elektrycznych. Po 10 miesiącach modele BEV i PHEV stanowią 25,5 proc. całego wolumenu wydanych aut. W odseparowanym październiku zelektryfikowane auta osiągnęły udział 31,3 proc. globalnej sprzedaży.
Sprzedaż aut czysto elektrycznych (BEV) po dziesięciu miesiącach wynosi 3,1 proc. ogólnej sprzedaży, co przekłada się na 18 251 pojazdów doręczonych klientom. W październiku ich udział wynosił już 5,6 proc. W ubiegłym miesiącu w belgijskiej fabryce ruszyła produkcja całkowicie elektrycznego Volvo C40 Recharge, zatem te udziały będą dalej rosnąć.
Sprzedaż Volvo Cars w Stanach Zjednoczonych wyniosła 104 066 samochodów w ciągu pierwszych 10 miesięcy, co stanowi wzrost o 23,5 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku sprzedaż wyniosła 8701 samochodów, z czego samochody Recharge stanowiły 24,1 proc. całkowitej sprzedaży.
Sprzedaż w Chinach w okresie od stycznia do października wyniosła 143 616 samochodów, co stanowi wzrost o 10,5 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku liczba sprzedanych samochodów wyniosła 11 006 aut, co oznacza spadek o 34,2 proc. w porównaniu z październikiem 2020 r., głównie ze względu na ograniczenia produkcyjne, które nie były w stanie zaspokoić dużego popytu.
Sprzedaż Volvo w Europie wyniosła 242 495 samochodów w pierwszych 10 miesiącach roku, co stanowi wzrost o 6,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na wyniki sprzedaży za miesiąc październik wpłynął brak dostępnych samochodów, co spowodowało spadek do 22 124 aut. Popyt był silny i zaowocował ożywieniem na rynkach takich jak Szwecja i Wielka Brytania.
Od ponad dziesięciu lat najlepiej sprzedającym się modelem na całym świecie pozostaje XC60. W okresie od stycznia do końca października wydano klientom 177 795 takich aut (2020: 149 855). Na drugim miejscu znalazł się jego mniejszy brat – XC40 z podobnym wynikiem 170 907 (142 159) sztuk. Podium zamyka model Volvo XC90 z wynikiem 89 041 sprzedanych aut (2020: 70 195 sztuk).
Volvo konsekwentnie realizuje swoją strategię elektryfikacji swoich pojazdów. Po 10 miesiącach modele z gamy Recharge stanowiły niemal 45 proc. europejskiej sprzedaży, z czego ok. 90 proc. stanowiły auta PHEV, a 10 proc. – modele BEV.