Kia EV9 została skonstruowana na modułowej płycie podłogowej Electric Global Modular Platform (E-GMP). Samochód cechuje się dużym rozstawem osi (co łączy wszystkie samochody elektryczne, wszak między osiami montuje się baterie) i całkowicie płaską podłogę kabiny.
Kia EV9
Dokładne wymiary nie zostały jeszcze podane, ale można się spodziewać, że auto będzie miało około 5 metrów długości. Kia EV9 będzie oferowana w wersji sześcio- i siedmioosobowej i ma zapewniać wszystkim pasażerom taki sam, wysoki poziom komfortu.
Pasażerowie siedzący w pierwszym i drugim rzędzie mogą odchylać oparcia foteli, aby zrelaksować się podczas ładowania. Ponadto fotele w drugim rzędzie można obrócić o 180 stopni, dzięki czemu powstaje rodzaj salonki. Pasażerowie trzeciego rzędu siedzeń mają do dyspozycji uchwyty na kubki i porty ładowania urządzeń mobilnych.
Kia EV9
Deska rozdzielcza nie łączy się z tunelem środkowym, przez co wydaje się zawieszona w powietrzu. Dwa 12,3-calowe ekrany tworzą jeden zintegrowany system multimedialny.
W stylistyce EV9 znajdziemy kilka ciekawych akcentów. Przód to tzw. cyfrowa twarz tygrysa, zaakcentowana przez oświetlenie oraz pionowe reflektory. Na "Digital Tiger Face" składają się również dwa skupiska małych lamp, po jednym obok każdego reflektora.
Kia EV9
Z kolei z boku dominują płaskie powierzchnie bez przetłoczeń z chowanymi klamkami. Wszystko po to, obniżyć opór powietrza.
Z tyłu, dominują proste, czyste linie pokrywy bagażnika i smukłe światła, które nawiązują stylistyką do tych z przodu.
Kia nie ujawniła jeszcze żadnych danych technicznych, nie znamy więc ani pojemności baterii, mocy silników czy nawet rozmiaru samochodu. Zmieni się do pod koniec marca 2023 roku, gdy odbędzie się oficjalna premiera EV9.