Kia zaprezentowała nowe Sorento w wersji Plug-in Hybrid, czyli flagowego SUV-a z hybrydowym napędem z możliwością ładowania z gniazdka. To już drugi model ze zelektryfikowanym zespołem napędowym – obok Sorento Hybrid – w gamie Sorento czwartej generacji.
Kia Sorento Plug-in Hybrid
]Sercem hybrydowego zespołu napędowego Sorento plug-in jest benzynowy, turbodoładowany, 1,6-litrowy silnik T-GDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który generuje maksymalną moc 180 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 265 Nm. Spalinową jednostkę napędową wspiera silnik elektryczny, który wytwarza maksymalną moc 66,9 kW i maksymalny moment obrotowy wynoszący 304 Nm. Czerpie on energię z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,8 kWh.
Moc systemowa zespołu napędowego Sorento Plug-in Hybrid wynosi 265 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm. Moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej. Tym samym Sorento Plug-in Hybrid staje się najmocniejszą wersją w gamie modelu.
Kia Sorento Plug-in Hybrid
Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in oferuje dużo miejsca dla nawet siedmiu pasażerów – podobnie, jak jego odmiany z klasycznym napędem hybrydowym i z silnikiem Diesla. Sorento dysponuje jednym z największych bagażników w swojej klasie, a spory akumulator niemal nie ogranicza jego pojemności.
Sorento Plug-in Hybrid w wersji 7-osobowej ma bagażnik o pojemności do 809 litrów. W siedmioosobowym Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, gdy wszystkie miejsca są zajęte, przedział bagażowy ma pojemność 175 litrów, czyli o tylko 4 l mniej niż w hybrydowej odmianie.
Kia Sorento Plug-in Hybrid
Z wyjątkiem nowej grafiki 12,3-calowego, cyfrowego zestawu wskaźników, która umożliwia kontrolę pracy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in, wnętrze wersji plug-in pozostało niezmienione. Zestaw wskaźników zapewnia możliwość sprawdzenia stanu naładowania akumulatora i przepływu energii elektrycznej oraz obserwowanie pracy układu napędowego. System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala również oferuje nowe funkcje, np. lokalizację punktów ładowania.
Nowe Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, z przeznaczeniem na rynki europejskie, będzie produkowane w zakładzie Kia Hwasung w Korei. Sprzedaż w Polsce rozpocznie się na początku 2021 roku. Sorento Plug-in Hybrid, jak każdy model sprzedawany w Europie, będzie standardowo objęte siedmioletnią gwarancją marki Kia lub do przebiegu 150 000 kilometrów, która obejmuje zarówno akumulator, jak i silnik elektryczny.