W marcu Volkswagen dostarczył klientom z całego świata 542,7 tys. samochodów. To o 7,2 procent mniej niż w marcu 2018 roku. Skumulowana sprzedaż po trzech miesiącach bieżącego roku wyniosła 1.464.400 aut, czyli o 4,5 proc. mniej niż przed rokiem. Pozytywny trend w USA (+ 14,0 procent) nie mógł zrekompensować niższych dostaw w Azji (-10,0 procent), w Europie (-3,5 procent ) i w Ameryce Południowej (-12,7 procent).
W Europie Volkswagen dostarczył 183.200 samochodów, czyli o 3,5 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Częściowo wpływ na zmniejszenie dostaw miała ograniczona dostępność modeli z silnikami benzynowymi, na które obecnie popyt jest wysoki. W Europie Zachodniej również odnotowano niewielki spadek – o 2,4 procent, do 160.600 samochodów. Volkswagen zwiększył jednak udział na kluczowych rynkach – we Francji i Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii.
Na rynku niemieckim dostawy także nieznacznie spadły w porównaniu z dostawami w tym samym miesiącu ubiegłego roku – zmniejszyły się o 3,2 procent, do 52.700 aut. Szczególnie popularne wśród klientów były SUV-y Volkswagena, których dostawy wzrosły łącznie o ponad 50 procent w porównaniu z dostawami w marcu 2018 roku. W rezultacie udział SUV-ów wzrósł z 18,1 procent w marcu 2018 r. do 28,4 procent w ubiegłym miesiącu.
W Europie Środkowej i Wschodniej odnotowano duży spadek dostaw – o 10,8 proc. w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Do klientów trafiło 22.600 samochodów. Na największym rynku regionu – w Rosji – dostarczono klientom 8.500 aut, czyli nieznacznie mniej niż w marcu poprzedniego roku (-1,2 procent).
W Polsce zarejestrowano w marcu 4703 nowe osobowe Volkswageny, o 9,8 procent mniej niż przed rokiem.