Volkswagen zaprezentował całkowicie nowego Tiguana, a jest to jeden z najbardziej popularnych modeli Volkswagena. Od debiutu w 2007 roku tego kompaktowego SUV-a wybrało ponad 7,6 miliona nabywców. Nowa generacja trafi do salonów dealerskich już w pierwszym kwartale 2024 roku.
Volkswagen Tiguan III
Długość nowego Tiguana wzrosła o około 3 cm (w porównaniu z poprzednią generacją). Wysokość, szerokość i rozstaw osi pozostają niemal identyczne jak w poprzedniku. Pojemność bagażnika wzrosła o 37 – do 652 litrów (przy załadowaniu do wysokości oparć tylnej kanapy).
Samochód zbudowano na bazie płyty podłogowej MQB evo. Umożliwia ona zastosowanie m.in. napędów hybrydowych typu plug-in z zasięgiem w trybie elektrycznym do 100. Ponadto ładowanie prądem przemiennym będzie szybsze we wszystkich wersjach eHybrid, po raz pierwszy pojawi się także możliwość szybkiego ładowania prądem stałym.
Volkswagen Tiguan III
Wnętrze Tiguana powstało wg zupełnie nowej koncepcji. Kierowca ma do dyspozycji nowy Digital Cockpit, a ekran systemu infotainment może mieć przekątną nawet 15 cali. Wyróżnia go całkowicie nowa struktura menu i grafika, w wyposażeniu mogą się także znaleźć nowy wyświetlacz head-up oraz wielofunkcyjny przełącznik "wrażeń" z jazdy ze zintegrowanym wyświetlaczem OLED.
Ten obrotowy element sterujący z własnym mini ekranem może być używany do sterowania profilem jazdy, głośnością radia, a także kolorami oświetlenia ambientowego. Z kolei licznymi funkcjami pojazdu i systemu infotainment można sterować przy pomocy komend głosowych dzięki opcjonalnemu nowemu asystentowi głosowemu IDA.
Volkswagen Tiguan III
Dzięki MQB evo, w Tiguanie będzie można zastosować różne rodzaje napędu. Poza hybrydami plug-in (eHybrid) będą to silniki wysokoprężne (TDI), benzynowe (TSI) oraz zespoły napędowe typu mild hybrid (eTSI). Niezależnie od napędu w aucie stosowane będą wyłącznie przekładnie zautomatyzowane DSG.
Podobnie jak w modelach rodziny ID. i nowym Passacie, dźwignia zmiany przełożeń będzie zastąpiona przełącznikiem po prawej stronie kolumny kierownicy. Hamulec postojowy jest aktywowany przez naciśnięcie przycisku z boku przełącznika. Wszystkie modele Tiguana mają dodatkowo łopatki za kierownicą.
Volkswagen Tiguan III
Tiguan jest pierwszym modelem na platformie MQB, który może być wyposażony w nowe reflektory matrycowe HD LED Matrix. Interaktywny system oświetlenia został również opracowany równolegle dla Touarega – oba SUV-y mają zatem te same reflektory. HD oznacza High Definition, czyli wysoką rozdzielczość źródeł światła. W przypadku Tiguana jes to łącznie 38 400 wielopikselowych diod LED (19 200 diod LED na reflektor)
Tiguan jest standardowo wyposażony w bardzo wiele systemów asystujących. Oprócz Side Assist (ostrzegającego o pojazdach w martwym polu lusterek), Front Assist (autonomiczne hamowanie awaryjne), Lane Assist (system utrzymywania pasa ruchu) i Rear View (system kamer cofania), obejmują one również dynamiczne wyświetlanie znaków drogowych.
Dostępna będzie również szeroka gama opcjonalnych systemów. Obejmują one między innymi następujące technologie: Park Assist Pro z możliwością zdalnego parkowania (do automatycznego wjeżdżania i wyjeżdżania z miejsc parkingowych z możliwością sterowania przez kierowcę z zewnątrz pojazdu za pomocą aplikacji na smartfona) czy Trailer Assist (do wspomagania manewrowania z przyczepą).