Opel kontynuuje elektryczną ofensywę. Po w pełni elektrycznym Oplu Corsa‑e i Grandlandzie X z napędem na cztery koła przyszła pora na jego mniej okazałą wersję z napędem na przód. Oznacza to, że Grandland X jest pierwszym Oplem dostępnym w dwóch wersjach hybrydowych. Ceny modelu z napędem na przednie koła zaczynają się od 162 850 zł.
Opel Grandland X Hybrid
Grandland X Hybrid z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.6 l oraz silnikiem elektrycznym napędzającym również przednie koła dysponuje mocą 224 KM i momentem obrotowym 360 Nm. W trybie elektrycznym samochód hybrydowy może przejechać do 57 km według cyklu WLTP.
Auto oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki standardowemu wyposażeniu w takie systemy jak alarm przedkolizyjny z funkcją wykrywania pieszych i automatycznym hamowaniem awaryjnym, asystent pasa ruchu i system wykrywający objawy zmęczenia kierowcy. System multimedialny Navi 5.0 IntelliLink z dużym 8” kolorowym ekranem dotykowym zapewnia sprawną łączność kierowcy i pasażerom.
W zespole napędowym Grandlanda X Hybrid zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, o mocy 180 KM, silnik elektryczny o mocy 110 KM oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,2 kWh. Silnik elektryczny jest sprzężony ze sterowaną elektrycznie ośmiobiegową przekładnią automatyczną.
Opel Grandland X Hybrid
Grandland X Hybrid oferuje trzy dedykowane tryby jazdy — elektryczny, hybrydowy i sportowy — pozwalając kierowcy wybrać charakterystykę pojazdu odpowiadającą jego preferencjom lub konkretnym warunkom jazdy. W trybie hybrydowym samochód automatycznie dobiera najbardziej efektywny sposób napędu, z możliwością przełączenia na bezemisyjny tryb elektryczny, na przykład po dotarciu do centrum miasta. Tryb sportowy umożliwia łączenie mocy silnika spalinowego i silnika elektrycznego w celu uzyskania szczególnie dynamicznych osiągów. Grandland X Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 225 km/h.
Gniazdo ładowania akumulatora z wykorzystaniem pokładowej ładowarki o mocy 3,7 kW (wersja 7,4 kW jest opcjonalna) zostało umieszczone wygodnie po przeciwnej stronie niż wlew paliwa, natomiast sam akumulator jest zainstalowany pod tylnymi siedzeniami, aby nie ograniczał przestronności wnętrza ani pojemności bagażnika. Czas ładowania zależy od typu ładowarki. Akumulator Grandlanda X Hybrid, wyposażonego w opcjonalną ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW, można naładować do pełna w niespełna dwie godziny.
Opel Grandland X Hybrid
Za pomocą aplikacji myOpel kierowca może zdalnie programować czasy ładowania i sterować klimatyzacją. Usługa OpelConnect zaoferuje takie funkcje, jak Live Navigation z informacjami o ruchu drogowym dostarczanymi w czasie rzeczywistym, sprawdzanie danych dotyczących pojazdu poprzez aplikację, bezpośrednie połączenie z pomocą drogową oraz system powiadamiania służb ratowniczych w sytuacjach awaryjnych e‑Call. Pomoc można wezwać w ciągu kilku sekund, naciskając czerwony przycisk. W przypadku zadziałania napinaczy pasów bezpieczeństwa lub poduszek powietrznych połączenie e‑Call jest nawiązywane automatycznie.
Wraz z wprowadzeniem nowego Grandlanda X Hybrid elektryfikacyjna ofensywa Opla nabiera jeszcze większego tempa. W przyszłym roku na rynku pojawi się pierwszy elektryczny lekki samochód użytkowy, czyli Opel Vivaro‑e. W 2021 roku firma zaoferuje w pełni elektryczne wersje Combo Life, Combo Cargo i Zafiry Life. Do 2024 roku wszystkie modele Opla będą dostępne w wersji zelektryfikowanej.