W 2018 roku Toyota już po raz 4. z rzędu pobiła własny rekord sprzedaży samochodów na polskim rynku. Japońska marka dostarczyła 58 695 nowych aut, o ponad 5 500 egz. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost sprzedaży o 10,4 proc.
Toyota Corolla
Najchętniej kupowanym modelem Toyoty w Polsce jest Yaris – wybrało go 14 556 osób, o 11,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajmuje kompaktowy Auris, który zyskał w ciągu roku 15 proc, ze sprzedażą na poziomie 12 355 aut. Na trzecim miejscu znalazła się Corolla – w ubiegłym roku salony opuściło 7 693 tych kompaktowych sedanów.
Co ciekawe, liderem wzrostów w gamie Toyoty jest osobowy van PROACE Verso, którego sprzedaż skoczyła aż o 127 proc. Ponad 30-procentowe wzrosty zanotowały także Land Cruiser (+32,9 proc, 424 egzemplarze) i Aygo (+32,5%, 4 362 egzemplarze).
Toyota C-HR
Sprzedaż hybryd Toyoty rośnie w Polsce nieprzerwanie od 2010 roku, kiedy to w ofercie polskich salonów pojawił się Prius 3. generacji oraz hybrydowy Auris. W kolejnych latach gama modeli hybrydowych Toyoty wzrosła do 7 modeli reprezentujących 6 segmentów.
W 2018 roku Toyota sprzedała w Polsce 16 891 samochodów hybrydowych, o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Udział samochodów z napędem hybrydowym w całkowitej sprzedaży Toyoty na polskim rynku wzrósł tym samym do 29 proc. Całkowita sprzedaż hybryd marki w naszym kraju wynosi już 48 609 aut.
Toyota Aygo
Najczęściej kupowanym modelem hybrydowym w Polsce jest Toyota C-HR Hybrid, której roczna sprzedaż wyniosła 5 341 aut (+24,7 proc). Wersja benzynowo-elektryczna odpowiada za 71,3% sprzedaży kompaktowego crossovera.
Drugim autem hybrydowym, po który kierowcy sięgają najchętniej, jest Auris Hybrid (4 797 egzemplarzy, +15,5 proc). Jego udział w sprzedaży Aurisa to 38,8%. Łącznie od 2010 roku na drogi wyjechało prawie 18 000 hybrydowych Aurisów.
Trzecie miejsce zajmuje Yaris Hybrid z wynikiem 3 507 aut. Model zyskał w ciągu roku niemal 40 proca, a hybrydowa odmiana stanowi już 31,7 proc. całkowitej sprzedaży Yarisa.
Sprzedaż RAV4 Hybrid wyniosła 3 139 aut (+3 proc), co stanowi 65,7 proc. wszystkich egzemplarzy tego modelu, kupionych w ubiegłym roku.