Niemiecki koncern zdaje się być uodporniony na wszelkiej maści kryzysy ekonomiczne. Firma zanotowała właśnie kolejny rekord sprzedaży.
W pierwszym kwartale bieżącego roku Volkswagen dostarczył klientom aż 1,99 mln samochodów osobowych. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku sprzedaż wzrosła o 4,6 procenta. W których częściach świata samochody "made in Germany" cieszą się największą popularnością?
Volkswagen Polo
Wzrost sprzedaży na poziomie 4,1 procenta zanotowano na Starym Kontynencie. Dealerzy dostarczyli klientom 567 800 samochodów - 298 400 z nich trafiło do państw Europy Zachodniej (bez Niemiec). W ojczyźnie Volkswagena na nowy pojazd tej marki zdecydowało się 184 100 nabywców - o 2 procent więcej niż przed rokiem. 85 300 pojazdów dostarczono w tym czasie klientom z Europy Środkowej (spadek o zaledwie 0,2 procenta). Jedynie w Rosji firma dostarczyła klientom o 7,4 procenta mniej samochodów niż w ubiegłym roku.
Volkswagen Polo
Rekordy sprzedaży firma notuje za to w rejonie Azji i Pacyfiku, gdzie klienci zdecydowali się na 993 400 samochodów niemieckiej marki. Zdecydowana większość - aż 921 400 sztuk - trafiło do klientów z Chin. W Kraju Środka - w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku - sprzedaż poprawiła się o rekordowe 17,5 procenta.
Gorzej powodzi się Niemcom na rynkach Amerykańskich. W pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku klienci z USA zdecydowali się na zakup 118 200 samochodów marki Volkswagen - to wynik o 10,4 procenta niższy niż przed rokiem. O załamaniu sprzedaży można natomiast mówić w odniesieniu do zdominowanego przez Volkswagena rynku brazylijskiego. Od stycznia do końca kwietnia bieżącego roku klienci z Brazylii kupili jedynie 144 700 nowych aut ze znaczkiem VW. Wynik jest aż o 17,6 procenta gorszy niż w ubiegłym roku.
Volkswagen Polo
W Polsce w pierwszych czterech miesiącach tego roku zarejestrowano 12 683 nowe samochody osobowe marki Volkswagen. Wynik ten jest aż o 37,54 procent większy, niż w analogicznym okresie w minionym roku (głównie dzięki chwilowej możliwości odliczenia podatki VAT). Udział w rynku wzrósł w miesiącach styczeń-kwiecień tego roku do 10,19 procent (I-IV 2013: 9,29 procent), co stawia markę na drugim miejscu pod względem ilości zarejestrowanych aut w Polsce.
Największą popularnością klientów w tym okresie cieszyły się: Passat (2 906 sztuk), Golf (2 775 szt.) oraz Tiguan (2 212 sztuk).