W ostatnich latach siłą Mercedesa stały się samochody małe i kompaktowe: modele klasy A, B, GLA i CLA.
Mercedes klasa A
Pierwsze podejście Mercedesa do produkcji samochodów małych okazało się niewypałem. Debiutująca w 1997 roku pierwsza klasa A wywróciła się podczas testu łosia, co z jednej strony spopularyzowało sam test, z drugiej - zmusiło Mercedesa do seryjnego montowania ABS-u.
Klienci jednak od małych Mercedesów się nie odwrócili. Dostrzegł to zarząd Daimlera, który kilka lat temu podjął decyzję o przypuszczeniu prawdziwej ofensywy modelowej w tym segmencie. Dzisiaj są tego efekty, Mercedes podał, że od debiutu klasy A z salonów wyjechało już ponad 4 miliony egzemplarzy Mercedesów klasy A, B oraz CLA i GLA. Wynik ten zbiegł się z rynkową premierą najnowszego kompaktowego Mercedesa, czyli CLA Shooting Brake.
Mercedes klasa B
Kompaktowe Mercedesy szczególnie dobrze sprzedają się na rodzimym, niemieckim rynku, w zeszłym roku na niemieckie drogi trafiła aż 1/5 sprzedanych egzemplarzy wspomnianych wyżej czterech modeli. Duże wzrosty zanotowano również w Chinach, Wielkiej Brytanii, a nawet... USA.
Zarząd Daimlera cieszy się również tym, że klasę A, B, CLA i GLA kupują młode osoby, które nigdy wcześniej nie miały Mercedesa. Badania wskazują, że dla połowy nabywców są do pierwsze Mercedesy w życiu. Najczęściej oznacza to, że dla tych osób kolejnym autem będzie również Mercedes, ale już "prawdziwy", czyli od klasy C wzwyż...
Mercedes CLA
Co złożyło się na ten sukces? Konsekwentne odświeżanie i poszerzanie oferty. Obecna generacja klasy A debiutowała w 2012 roku, w zeszłym roku do salonów trafiła nowa generacja klasy B. W 2013 roku debiutował model CLA, pierwszy kompaktowy Mercedes, który trafił na rynek amerykański. Obecnie niemal 1/3 produkcji tego modelu trafia na rynek amerykański.
Co więcej, Ameryka i Niemcy to również największe rynki dla wprowadzonego do sprzedaży w zeszłym roku modelu GLA.