Niepewna sytuacja na rynku pracy i galopujące ceny paliw odbiły się na wynikach sprzedaży nowych aut. Jak wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w zeszłym roku z polskich salonów wyjechało zaledwie 298 056 samochodów, co oznacza, że w porównaniu z 2010 rokiem nasz rynek skurczył się o niemal 11 procent. Najwięcej pojazdów – 37 977 sprzedali dealerzy Skody.
Drugie miejsce w rankingu najczęściej kupowanych aut w Polsce zajmuje Ford.
Na drugim miejscu – z wynikiem 22 738 znalazł się Ford. Na ostatnim stopniu podium (22 222 sprzedane samochody) sklasyfikowano Volkswagena.
Czwartą pozycję w Polsce zajmuje Opel. W zeszłym roku, w naszym kraju nabywców znalazło 21 760 aut niemieckiej marki. Piąte miejsce (wynik 19 745 sprzedanych aut) należy do Toyoty, szósta pozycja przypadła Renault (17 178 sprzedanych samochodów).
Dopiero na siódmym miejscu – z wynikiem 17 746 sprzedanych aut – znalazł się Fiat, który przez lata często znajdował się na szczycie zestawienia najpopularniejszych marek.
Trzecia pozycja na polskim rynku należy do Volkswagena.
Zaraz za włoskim gigantem – z rewelacyjnym wynikiem 16 318 sprzedanych aut – znalazła się Kia. Stałe odświeżanie palety modelowej i korzystne warunki gwarancji sprawiają, że pozycja koreańskiej marki z roku na rok jest w Polsce coraz silniejsza. Tuż za Kią – na dziewiątym miejscu najpopularniejszych w naszym kraju marek – znalazł się siostrzany Hyundai. Koreańczykom udało się sprzedać w zeszłym roku w Polsce 15 985 samochodów, aż o 6 procent więcej niż dwa lata temu.
Opel - czwarte miejsce w rankingu najcześciej kupowanych nowych aut w Polsce.
Dziesiątkę najpopularniejszych marek – z wynikiem 14 616 sprzedanych aut – zamyka Nissan. Warto podkreślić, że dzięki wprowadzeniu do polskiej oferty nowej Micry, Japończycy zanotowali rekordowy wzrost sprzedaży. W ostatnich dwunastu miesiącach na nowe Nissany zdecydowało się w Polsce aż 20 procent więcej klientów niż w 2010 roku.
Na niekwestionowanego lidera polskiego rynku wyrasta Skoda. Firma po raz trzeci z rzędu sklasyfikowana została na szczycie listy dziesięciu najpopularniejszych marek w Polsce. Jeśli czeski producent utrzyma dobrą passę również w przyszłym roku zbliży się do rekordu włoskiego Fiata, który utrzymywał się na szczycie rankingu w latach 2000-2004.