Na trwającym salonie motoryzacyjnym w Moskwie Rosjanie zaprezentowali dwa koncepcyjne modele Łady. Zdaniem przedstawicieli marki z Togliatti oba auta są bliskie wersji produkcyjnej i pojawią się na drogach najpóźniej za dwa lata.
Łada Vesta
Najważniejszym z zaprezentowanych pojazdów jest bez wątpienia Vesta. Auto już w przyszłym roku zastąpić ma bazującą jeszcze na modelu Łada 110 Priorę.
Wymiarami samochód wpisuje się w pogranicze segmentów B i C. Czterodrzwiowy sedan mierzy 4,35 m długości, czyli dokładnie tyle, ile produkowana obecnie Priora. Auto ma jednak zdecydowanie większy rozstaw osi. W przypadku Vesty wynosi on 2,65 m, Piora legitymuje się rozstawem osi 2,49 m.
Łada X-Ray concept2
Pojazd opracowano przy współpracy z Renault. Dane techniczne pozostają tajemnicą, wiadomo jedynie, że Vesta dostępna będzie w czterech wersjach silnikowych o mocach 87 KM do 122 KM. Auto ma zbiornik paliwa o pojemności 55 litrów. Jednostki napędowe mają być przystosowane do ciężkich warunków pracy (niskie temperatury, słaba jakość paliwa).
Na liście wyposażenia standardowego znajdą się m.in regulowana kolumna kierownicy i ABS z ESP. Gwarancja perforacyjna trwać ma przez okres sześciu lat.
Drugi z zaprezentowanych pojazdów to rozwojowa wersja trzydrzwiowego koncepty X-Ray, który Rosjanie zaprezentowali już dwa lata temu. Auto, które - najprawdopodobniej - bazuje na rozwiązaniach technicznych Dacii Duster, pojawić ma się na rynku przed 2016 rokiem.