Dedra to jeden z dłużej produkowanych modeli w najnowszej historii Lancii. Samochód trafił do sprzedaży w 1989 roku i oferowany był klientom aż do roku 2000. Konstrukcyjnie auto bazuje na płycie podłogowej Fiata Tipo, na której zbudowano również takie auta jak Fiat Coupe i Lancia Delta. Z samochodami grupy Fiata Dedra dzieli również wiele podzespołów mechanicznych, co ułatwia naprawy. Auto kusi przestronnym nadwoziem i bogatym wyposażeniem seryjnym, niestety znalezienie w Polsce zadbanego egzemplarza graniczy z cudem. Jeśli jednak nam się to uda, za bardzo niewielkie pieniądze otrzymamy dynamiczny i bardzo komfortowy samochód, który nie jest wcale drogi w utrzymaniu. Do typowych przypadłości Dedry należą niedomagania ze strony układu jezdnego (wahacze, amortyzatory) oraz wycieki płynów eksploatacyjnych. Z powodu niezbyt przemyślanego umiejscowienia alternatora, element ten narażony jest na usterki (często zalewany jest wodą, wada ta dotyczy również innych modeli Fiata, jak np. Siena). Czasami zawiesi się termostat, silnik stanie po awarii cewki zapłonowej. Na szczęście większość części pasuje od różnego rodzaju Fiatów (polecamy fora internetowe) więc usterka, której koszt usunięcia przekraczałby 200 zł to rzadkość. Trzeba się jednak przygotować na to, że lista drobnych, acz denerwujących awarii, może być długa. Co ważne, na samochodzie nie powinno być śladów rdzy. Karoseria Dedry jest ocynkowana.