chceauto.pl
x
Lancia Gamma będzie samochodem spalinowym

Lancia Gamma będzie samochodem spalinowym

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2024-12-23

Lancia ma za sobą zdecydowanie ciężkie lata. Czasy, gdy Delta świeciła tryumfy na rajdowych trasach pamiętają już tylko starsi fani marki. Z biegiem lat coraz bardziej było widać, że władający Lancią Fiat nie ma kompletnie pomysłu na tę markę, która w pewnym momencie została zdegradowana do tego stopnia, że istniała tylko we Włoszech, gdzie oferowała tylko jeden model - produkowanego w Polsce Ypsilona.

  1. Spalinowa Lancia Ypsilon napędza sprzedaż
  2. Lancia Gamma też będzie miała silnik spalinowy

Spalinowa Lancia Ypsilon napędza sprzedaż

Po połączeniu Fiata z PSA i utworzeniu koncernu Stellantis sytuacja nie uległa zmianie. Co więcej, sam Stellantis przeżywa obecnie trudne chwile. Mocno postawienie na samochody elektryczne oznaczało potężne wydatki, które zwracają się bardzo powoli, ze względu na niską sprzedaż aut bateryjnych.

Pojawiły się więc informacje, że Stellantis będzie musiał dokonać przeglądu swojego portfolio, a niektóre z 14 marek mogą przestać istnieć. Na szczęście jest szansa, że Lancia przetrwa.

Pierwszym sygnałem lepszej przyszłości był wprowadzony na rynek Ypsilon nowej generacji. Auto debiutowało w lutym 2023 roku jako pojazd elektryczny, ale na początku roku 2024 pojawiła się wersja hybrydowa, która napędziła sprzedaż - zamówiono już 11 tys. egzemplarzy tego modelu.

Lancia Gamma też będzie miała silnik spalinowy

W 2025 roku Lancia powróci do sportów motorowych z Ypsilonem Rally4 HF, natomiast w 2025 roku ma pojawić nowy model - Lancia Gamma. Co ważne, ten pojazd również nie będzie tylko elektrykiem, ale otrzyma również napęd hybrydowy. Potwierdził to dyrektor operacyjny Stellantisa w Europie Jean-Philippe Imparato, podczas spotkania z ministrem przemysłu Włoch.

Lancia Gamma ma być produkowana w zakładzie we włoskim Melfi od 2026 roku, co dla wstrząsanego kolejnymi kryzysami włoskiego przemysłu motoryzacyjnego jest bardzo istotne. Dla Lancii będzie to powrót do Melfi, w tym zakładzie w latach 1995 - 2003 produkowana Lancię Ypsilon drugiej generacji.

Jaka będzie nowa Gamma? Model będzie oparty na platformie koncernu Stellantis STLA Medium. Umożliwia ona produkowanie samochodów należących do segmentu C i D, z nadwoziem typu SUV lub klasycznym i napędem na przód lub obie osie. Długość pojazdów opartych na STLA Medium może wynosić między 4,3 i 4,9 m, a rozstaw osi mieści się między 270 a 290 cm. Na STLA Medium oparto Peugeota 3008 i 5008 oraz Opla Grandland, a w przyszłym roku gamę poszerzy Citroen C5 Aircross.

Platforma umożliwia stosowanie napędów elektrycznych, spalinowych i hybrydowych i już wiadomo, że Gamma będzie nie tylko elektryczna, ale również hybrydowa. Niestety, trzeba będzie zaakceptować fakt, że nie będzie mowy o żadnej technicznej unikatowości, tak charakterystycznej dla dawnej Alfy. Układy napędowe będą dokładnie te same, które znajdziemy m.in. w samochodach Peugeota czy Citroena.

Zobacz także

Lancia Gamma coraz bliżej. Co to za auto?

Lancia Gamma coraz bliżej. Co to za auto? 2024-10-28

Lancia ma za sobą zdecydowanie ciężkie lata. Czasy, gdy Delta świeciła tryumfy na rajdowych trasach pamiętają już tylko starsi fani marki. Z biegiem lat coraz bardziej było widać, że władający Lancią Fiat nie ma kompletnie pomysłu na tę markę....

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS