Range Rover Evoque I generacji był dla angielskiej marki wejściem na nowe terytorium - model ten był bowiem najmniejszym pojazdem w historii marki. Szybko okazało się, że ten kompaktowy crossover, również dzięki niższej niż w przypadku innych modeli cenie, okazał się bestsellerem.
Samochód zapowiedziano już w 2008 roku prototypem o nazwie LRX. Auto zostało ciepło przyjęcie, ale Anglikom brakowało funduszy na opracowanie wersji produkcyjnej. Ostatecznie udało się to, dzięki wsparciu ze strony angielskiego rządu.
Evoque stylistycznie był niemal identyczny z LRX-em. Atutem pojazdu okazała się jednak nie tylko odważna stylizacja, ale również silniki o rozsądnych pojemnościach (2.0 i 2.2), dzięki którym zużycie paliwo utrzymywało się na rozsądnych poziomie.
Początkowo Range Rover Evoque był oferowany w wersji pięcio- i trzydrzwiowej, w 2015 roku oferta została poszerzona o ekstrawaganckiego trzydrzwiowego kabrioleta.
W toku produkcji Range Rover Evoque był systematycznie modernizowany. Już w 2003 roku wprowadzono szereg zmian technicznych, m.in. dziewięciostopniową skrzynię biegów oraz napęd Active Driveline, który podczas jazdy na wprost z prędkością do 35 km/h odłączał tylną oś.
W 2015 roku auto poddano liftingowi, jednak zmiany stylistyczne były mocno ograniczone. Jednocześnie wprowadzono nowy system infotainment z 8-calowym ekranem dotykowym oraz wysokoprężny silnik o pojemności 2.0.
Pod koniec 2018 zaprezentowano całkowicie nowego Evoque'a II generacji.