Leapmotor to chiński producent samochodów, który ma 49 proc. udziałów w spółce Leapmotor International, w której większościowy pakiet akcji (51 proc.) należy do Stellantisa. Dzięki temu chińska marka wchodzi właśnie do Europy, gdzie chce oferować przystępne cenowo samochody elektryczne.
- Leapmotor w Polsce od 2025 roku
- Leapmotor T03 i C10. To na początek
- Leapmotor B10 i C16 czekają w kolejce
Leapmotor w Polsce od 2025 roku
Polska to kolejny po Belgii, Francji, Niemczech, Grecji, Włoszech, Luksemburgu, Malcie, Holandii, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii rynek w Europie, na który Leapmotor wprowadzi, za pośrednictwem wybranych dealerów marek Stellantis, swoje samochody. Stanie się to na początku 2025 roku.

Leapmotor C10
W gamie Leapmotor znajdą się modele: T03 i C10.
Leapmotor T03 i C10. To na początek
Leapmotor T03 to pięciodrzwiowy samochód z segmentu A, oferujący zasięg 265 km (wg WLTP; realnie ok. 180 km), który jest produkowany w Tychach, w dawnym zakładzie Fiata. Natomiast Leapmotor C10 to SUV z segmentu D, oferujący zasięg na poziomie 420 km wg WLTP (realnie ok. 330 km).

Leapmotor T03
Leapmotor B10 i C16 czekają w kolejce
W ciągu najbliższych trzech lat Leapmotor zamierza wprowadzać na rynek co najmniej jeden model rocznie. Można się spodziewać, że kolejne będą samochody, które debiutowały kilka dni temu na salonie w Paryżu, a więc B10 i C16.

Leapmotor C16
B10 to kompaktowy, elektryczny SUV, opracowany specjalnie z myślą o rynku europejskich, Stellantis liczy że stanie się lokomotywą sprzedaży. Natomiast C16 jest rozmiar większy, ma 4915 mm długości przy rozstawie osi 282,5 cm będzie sprzedawany również w wersji sześcioosobowej (dwa dodatkowe fotele w trzecim rzędzie). Samochód będzie można ładować z mocą 180 kW.

Leapmotor B10