Lotus, którego większościowy pakiet akcji został kilka miesięcy temu przejęty przez Chińczyków z Geely, nie zwalnia tempa.
Lotus Evora GT430 Sport
W lipcu Lotus zaprezentował model Evora GT430, który wówczas był najszybszym samochodem w historii marki. Ale to już nieaktualne. Nowym najszybszym samochodem jest Evora GT430 Sport.
Co ciekawe, GT430 i wersja Sport napędzane są tym samym silnikiem - jest to doładowana kompresorem jednostka 3.5V6 o mocy 430 KM i momencie 440 Nm. Skąd więc przewaga nowej wersji?
Lotus Evora GT430 Sport
Lotus Evora GT430 Sport jest o 10 kg lżejszy, ważąc 1248 kg. Samochód otrzymał wykonany z włókna węglowego pakiet aerodynamiczny, na który składają się przedni splitter, tylne skrzydło i dyfuzor.
I to właśnie niższa masa i lepsza aerodynamika decydują o różnicy w osiągach. O ile przyśpieszenie do 100 km/h w obu wersjach trwają 3,7 s (3,8 z automatyczną skrzynią biegów), o tyle GT430 Sport może się rozpędzić do 315 km/h, a więc o 10 km/h więcej niż GT430.
Standardowe wyposażenie Lotusa Evora GT430 Sport stanowią m.in. regulowane amortyzatory Ohlins, dyferencjał o ograniczonym poślizgu i czterotłoczkowe zaciski hamulcowe.
Ceny Evory GT430 Sport zaczynają się od 104 500 funtów.