Ford odświeża gamę lekkich pojazdów dostawczych. Wiosną w salonach pojawić ma się zmodernizowana rodzina Transita Connect i Courier. Oprócz kilku zmian w wyglądzie liczyć też można na nowe, ekonomiczniejsze silniki i liczne układy wspomagające kierowcę.
Nowy Transit Tourneo Connect
Nowe wcielenie modelu Transit Connect będzie można rozpoznać po nowym pasie przednim. Inna jest chociażby krata wlotu powietrza z trzema poprzeczkami. Po jej obu stronach umieszczono nieco węższe reflektory.
We wnętrzu Transita Connect uwagę zwraca przestylizowana deska rozdzielcza i bogatsze wyposażenie. W wyższych wersjach wyposażeniowych centralne miejsce zajmuje zmieniona tablica przyrządów z nową środkową sekcją przełączników, na której umieszczono ruchomy wyświetlacz z 6-calowym ekranem dotykowym.
Nowy Transit Tourneo Connect
Zmieniono też paletę jednostek napędowych. Zupełną nowością jest wysokoprężnym motor Ford EcoBlue o pojemności 1,5 litra. Klienci preferujący opcję z silnikiem benzynowym zdecydować się mogą na zmodernizowaną wersją znanej 1,0-litrowej jednostki EcoBoost. Wprowadzono w niej znaczące zmiany konstrukcji głowicy, układu wtryskowego oraz układów obniżających toksyczność spalin, przez co silnik ten stał się oszczędniejszy. Wśród najnowszych rozwiązań znalazł się przede wszystkim układ odłączający jeden z trzech cylindrów.
Nowy Transit Tourneo Connect
Wszystkie silniki standardowo współpracować mają z sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów. Wersję z 1,5-litrowym Dieslem EcoBlue można także będzie zamówić z nową 8-biegową przekładnią automatyczną. Producent wprowadza także bogatą gamę rozwiązań ułatwiających pracę kierowcy, dostępnych po raz pierwszy w tym segmencie rynku. Wśród nich są: Inteligentny ogranicznik prędkości, układ wspomagania nagłego hamowania Pre-Collision Assist z technologią wykrywania pieszych Pedestrian Detection, układ stabilizacji toru jazdy przy silnym wietrze bocznym, oraz aktywny asystent parkowania Active Park Assist, który znacząco ułatwia ustawianie pojazdu podczas parkowania równoległego i prostopadłego.
Nowy Transit Tourneo Connect
Tak samo, jak do tej pory przestrzeń ładunkowa Transita Connect może mieć objętość nawet do 3,6 m3 (VDA) i zapewniać ładowność od 520 do 890 kg. Tradycyjnie dostępnych będzie kilka wersji nadwozia, w tym: van, kombi oraz van z podwójną kabiną.
Analogiczne zmiany (nowy pas przedni, przestylizowana kabina i nowe jednostki napędowe objęły też Transita w wersji Courier. Przypominamy, że w tym przypadku ładowność waha się między 500 a 590 kg. Nadwozia w wersji van i kombi maja pojemność przestrzeni ładunkowej 2,4 m3.