Maserati Ghibli Hybrid
Słynny włoski producent zaprezentował właśnie pierwszy w swojej historii "zelektryfikowany" model. Maserati Ghibli Hybrid to tzw. miękka hybryda. Oznacza to, że auto nie może poruszać się wyłącznie na prądzie - nie ma też typowej baterii akumulatorów. Zamiast niej zastosowano po prostu - umieszczony w bagażniku (dla lepszego rozkladu masy) akumulator pracujący pod napięciem 48 Voltów.
Maserati Ghibli Hybrid
Na układ napędowy składa sie benzynowy czterocylindrowy silnik 2,0 l z turbodoładowaniem, który współpacuje z alternatorem pełniącym też funkcję rozrusznika i elektrycznego "wspomagacza" (e-Booster). Producent podkreśla, ze Maserati Ghibli Hybrid waży o około 80 kg mniej od wersji z silnikiem wyskoprężnym. Całkowita moc układu napędowego to 330 KM.
Maksymalny moment oborotwy - 450 Nm - dostępny jest już przy 1500 obr./min. Moc przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni ZF i dyferencjału o ograniczonym uślizgu (samoblokujący, w pełni mechaniczny). Prędkość maksymalna to 255 km /h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5,7 sekundy. Włosi zwracają uwagę na niepowtarzalny, charakterystyczny dźwięk Maserati, który został zachowany dzięki "zoptymalizowanemu układowi wydechowemu, który posiada specjalnie zaprojektowane rezonatory".
Maserati Ghibli Hybrid
Przy okazji auto doczekało się też kilku zmian stylistycznych. Ghibli Hybrid wyróżnia się nowym, przednim grillem, który został przeprojektowany tak, aby odzwierciedlał kamerton i nawiązywał wyglądem do symbolu trójzębu. Nowe są też tylne światła, których korzeni doszukać sie można w modelach 3200 GT oraz koncepcyjnym Alfieri.
Nowe hybrydowe Ghibli jest pierwszym zelektryfikowany modelem Maserati. Kolejnymi,całkowicie elektrycznymi modelami marki będą GranTurismo i GranCabrio. Ich debiut zaplanowano na 2021 rok.