Mazda zaprezentowała całkowicie nowy model o nazwie CX-50. Jest średniej wielkości SUV zaprojektowany z przeznaczeniem na rynek Ameryki Północnej. Będzie to pierwszy model Mazdy produkowany w nowej fabryce o nazwie Mazda Toyota Manufacturing (MTM), zlokalizowanej w Huntsville w stanie Alabama.
Mazda CX-50
Uruchomienie produkcji Mazdy CX-50 w ramach MTM zaplanowano na styczeń 2022 roku. MTM to przedsięwzięcie joint-venture obu producentów, w którym Toyota i Mazda objęły po 50 procent udziałów. Moc produkcyjna zakładu wynosi 300 tys. sztuk samochodów rocznie (plan zakłada, że produkowanych będzie po 150 tys. egzemplarzy dla każdego producenta). MTM jest częścią szerszej współpracy, która obejmuje wspólne opracowywanie technologii dla pojazdów elektrycznych, systemu usług połączonych i zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.
Mazda CX-50
Mazda CX-50 dołączy do amerykańskiej gamy modeli pozycjonowanych powyżej Mazdy CX-5. Dzieląc platformę z Mazdą 3 i Mazdą CX-30, nowy SUV Mazdy będzie początkowo napędzany jednym z dwóch silników benzynowych Skyactiv-G o pojemności 2,5 litra (czterocylindrowych, doładowanych), a w późniejszym czasie zostanie wyposażony w zelektryfikowane jednostki. Spodziewane są m.in wersje hybrydowe.
Mazda CX-50 wyposażona została w najnowszy system napędu wszystkich kół i-Activ AWD oraz system Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive), który oferuje różne tryby jazdy, dostosowane do zmiennych warunków.
Mazda CX-50
Mazda CX-50 stanowi początek modelowej ofensywy marki. Model ten, podobnie, jak większy CX-70 będzie sprzedawany wyłącznie na rynku amerykańskim. Ale Stary Kontynent nie idzie w zapomnienie. W ciągu najbliższych dwóch lat Mazda zaprezentuje dwa nowe SUV-y przeznaczone na rynku europejskie. Będzie to Mazda CX-60 z dwoma rzędami siedzeń oraz oferująca trzy rzędy, siedmiomiejscowa Mazda CX-80.
Obydwa nowe modele otrzymają zupełnie nowy napęd hybrydowy typu plug-in. W ofercie znajdzie się także sześciocylindrowy(!) rzędowy silnik benzynowej nowej generacji – Skyactiv-X oraz silnik Diesla Skyactiv-D z 48-woltowym układem hybrydowym pod postacią miękkiej hybrydy (mild hybrid).