Zmierzając ku przyszłości neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla do roku 2050, Mazda ogłosiła, że przyspieszy swoje globalne plany elektryfikacji. Japońska firma zakłada, że do 2030 r. jedna czwarta jej samochodów będzie w pełni elektryczna, a wszystkie pozostałe modele będą wyposażone w jakąś formę elektryfikacji.
Pomiędzy rokiem 2022 a 2025, Mazda będzie sukcesywnie wprowadzać nowe modele bazując na tzw. Wszechstronnej Skalowalnej Architekturze SKYACTIV (SKYACTIV Multi-Solution Scalable Architecture) głównie z myślą o rynkach Japonii, Europy, Stanów Zjednoczonych, Chin i państw Azji Południowo-Wschodniej. W jej ramach powstanie pięć modeli z napędem hybrydowym], pięć modeli z rozwiązaniem hybrydowym typu plug-in i trzy modele elektryczne.

Układ napędowy typu plug-in hybrid
Mazda opracowuje również specjalną platformę – tzw. Skalowalną Architekturę dla Aut Elektrycznych SKYACTIV (SKYACTIV EV Scalable Architecture) - która będzie wykorzystywana do pojazdów elektrycznych o różnych rozmiarach i typach nadwozia w modelach, które zostaną wprowadzone do sprzedaży w latach 2025-2030.
Mazda nadal dąży do ograniczenia emisji CO2 każdego samochodu i uważa, że należy wykorzystać wszystkie możliwości, aby osiągnąć neutralność klimatyczną. Dzięki Multi-Solution Scalable Architecture SKYACTIV dalsza elektryfikacja będzie szła w parze z rozwojem zaawansowanych technologii silników spalinowych, takich jak silnik e-Skyactiv X oraz nowe rzędowe, sześciocylindrowe silniki.
Mazda kontynuuje również działania, których celem jest całkowite wyeliminowanie wypadków drogowych. W związku z tym firma ogłosiła, że rozszerzy swoje zaawansowane technologie bezpieczeństwa wprowadzając skoncentrowany na człowieku system jazdy autonomicznej „Mazda Co-Pilot Concept”. Wersja produkcyjna (Mazda Co-Pilot 1.0) ma pojawić już już w 2022 roku.
Jednocześnie Mazda wprowadzi system, który przez cały czas monitoruje samopoczucie kierowcy. W przypadku wykrycia nagłej zmiany w stanie fizycznym, system przełącza się na jazdę autonomiczną, sprowadzając samochód w bezpieczne miejsce, zatrzymując go i wzywając pomoc.
Ponadto, wraz z innymi japońskimi producentami samochodów (Suzuki, Subaru, Daihatsu i Toyotą), Mazda będzie wspólnie opracowywać standardowe specyfikacje techniczne dla urządzeń komunikacyjnych w pojazdach następnych generacji. Dzięki temu samochody różnych producentów będą mogły komunikować się ze sobą na drodze.