McLaren zaprezentował model 765LT w wersji Spider, czyli bez dachu. To niezwykły samochodów.
McLaren 765LT Spider
McLaren 765LT to mocniejsza odmiana modelu 720S, wyróżniająca się również bardziej rozbudowanym pakietem aerodynamicznym. Samochód napędzany jest umieszczonym centralnie silnikiem 4.0V8, który dzięki podwójnemu doładowaniu generuje - jak sama nazwa wskazuje - 765 KM oraz 800 Nm. To wystarcza, by samochód rozpędzał się do 100 km/h w 2,8 s, a do 200 km/h - w 7,0 s. Prędkość maksymalna to 330 km/h. To dane dotyczące wersji zamkniętej, a jak sprawa wygląda w kabriolecie?
McLaren 765LT Spider
Inżynierom pracującym na wersją Spider udało się utrzymać masę (zwykle kabriolety są cięższe ze względu na konieczność zapewnienia odpowiedniej sztywności pozbawionego dachu nadwozia). 765LT Spider waży tylko 49 kg więcej niż wersja nadwoziem zamkniętym, czyli 1388 kg.
Skąd taki niski wynik? Auto zbudowane jest na bazie karbonowego monokoku, nie było więc problemu ze sztywnością. Dodatkowo zastosowano lżejszy tytanowy układ wydechowy, zaś sam dach, podobnie jak szereg paneli nadwozia, wykonany został z włókna węglowego.
McLaren 765LT Spider
W efekcie stosunek mocy do masy w McLarenie 765LT wynosi 598 KM na 1 tonę, dzięki czemu sprint do 100 km/h trwa tyle co w coupe (2,8 s), a do 200 km/h - 7,2 s (o 0,2 s wolniej).
Sam dach składa i rozkłada się oczywiście mechanicznie, cała operacja trwa 11 sekund i można ją wykonać podczas jazdy, o ile prędkość nie przekracza 50 km/h.
McLaren poinformował, że podobnie jak w przypadku coupe, produkcja 765LT Spider będzie limitowana. Również w tym wypadku powstanie 765 egzemplarzy, które będzie można kupić za nie mniej niż 363 tysiące funtów... Pędzicie już do salonu?