Kilka dni temu AMG przedstawiło pierwszy zelektryfikowany model, czy hybrydę plug-in AMG GT 63 S E Performance. To był jednak tylko pierwszy krok ku elektryfikacji, bowiem na salonie IAA Mobility w Monachium zadebiutował pierwszy całkowicie elektryczny samochód AMG, czyli Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+.
Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+
Jest to oczywiście najmocniejsza wersja obecnego już na rynku Mercedesa EQS.
Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ napędzany jest przez dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 658 KM i momencie obrotowym 950 Nm. Tym samym wersja od AMG deklasuje najmocniejszą do tej pory wersję EQS-a, która mogła pochwalić się mocą 524 KM.
Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+
Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ rozpędza się do 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna, jak na auto elektryczne, jest wysoka i wynosi 220 km/h (prędkość ogranicza się ze względu na ochronę baterii przed zbyt mocnym obciążeniem i zbyt szybkim rozładowaniem). Ale to nie wszystko, bowiem AMG przygotowało jeszcze pakiet o nazwie AMG Dynamic Plus, dzięki któremu moc Mercedesa-AMG EQS 53 4Matic+ zostaje podniesiona do 761 KM, a moment - do 1020 Nm!
Taki samochód, mimo masy wynoszącej 2655 kg (baterie!) rozpędza się do 100 km/h w 3,4 s. Prędkość maksymalna w tym przypadku to już 250 km/h, a więc tyle ile, ile w wielu samochodach spalinowych.
Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+
Niezależnie od mocy silniki elektryczne pobierają energię z baterii o pojemności 107,8 kWh, a więc tej samej, która jest stosowana w mocniejszych wersjach EQS-a.
Mocniejsze silniki to niejedyny wkład inżynierów AMG w Mercedesa-AMG EQS 53 4Matic+. Nowością jest napęd 4x4, w którym w trybach Sport i Sport+ większość momentu trafia na tylną oś.
Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+
Standardem jest również pneumatyczne zawieszenie ze specjalnie dostrojonymi amortyzatorami oraz skrętna tylna oś. Do prędkości 60 km/h tylne koła skręcają się w przeciwną stronę niż przednie, co poprawia zwrotność. Z kolei przy szybszej jeździe skręcają w tę samą stronę, co poprawia stabilność.
Zmiany przeszedł również zespół akumulatorów, a w szczególności jego układ chłodzenia.
Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ umożliwia szybkie ładowanie z mocą do 200 kW, dzięki czemu w 15 minut zasięg ma wzrosnąć o 300 km (wg WLTP). Oczywiście warunkiem jest ultraszybka ładowarka (w Polsce takich praktycznie nie ma) oraz rozładowany akumulator.