Mercedes zmodernizował swoje elektryczne kompaktowe modele, czyli EQA i EQB. Co zmieniło się w tych pojazdach?
Mercedes EQB po liftingu
Stylistycznych nowości nie ma dużo. Z nowym wzornictwem czarnego panelu – ozdobionym wzorem gwiazdy (zależnie od wersji) – EQA i EQB wizualnie nawiązują do większych elektrycznych modeli Mercedesa. Pas świetlny łączy światła do jazdy dziennej, a nowy zderzak podkreśla optyczną szerokość przedniego pasa. Projektanci odświeżyli także wkłady tylnych lamp.
We wnętrzu lista nowości obejmuje najnowszej generacji kierownicę z panelami dotykowymi oraz wykończenia z drewna limonkowego, ze wzorem gwiazdy i podświetleniem. Zmiany są więc skromne.
Mercedes EQA po liftingu
Nacisk położono na zwiększenie zasięgu, w EQA 250+ ma on wynosić wg WLTP do 560 km (czyli realnie około 100 km mniej). Osiągnięto poprzez korekty w obszarze aerodynamiki oraz zastosowanie opon zoptymalizowanych pod kątem oporów toczenia.
W razie potrzeby będzie można użyć nowej funkcji maksymalizacji zasięgu, który wyłącza takie odbiorniki energii, jak wyświetlacz czy klimatyzacja.
W przypadku pięciomiejscowego EQB po raz pierwszy jako opcja dostępny będzie hak holowniczy w połączeniu ze stabilizacją przyczepy.
Mercedes EQA po liftingu
Dzięki funkcji Mercedes me Charge Plug & Charge modele EQA i EQB można wygodniej ładować w publicznych punktach ładowania obsługujących technologię Plug & Charge. Po podłączeniu przewodu proces ładowania rozpocznie się automatycznie, bez potrzeby dodatkowego uwierzytelniania. Samochód i stacja ładująca komunikują się bezpośrednio za pomocą kabla ładującego.
EQA i EQB po liftingu otrzymują zaktualizowaną generację MBUX. Wygląd wyświetlaczy można dostosować za pomocą trzech stylów wyświetlania (subtelny/sportowy/klasyczny) i trzech trybów (nawigacja/pomoc/usługi).
Mercedes EQA po liftingu
Centralny wyświetlacz 10,25” stanowi teraz element wyposażenia standardowego. Przy okazji zaktualizowano prezentację funkcji ładowania w MBUX-ie. Po aktywacji usług online w aplikacji Mercedes me inteligentny asystent głosowy staje się jeszcze lepiej przygotowany do prowadzenia dialogu i uczenia się zwyczajów użytkownika.
Ponadto EQA i EQB po liftingu otrzymały nową wielofunkcyjną kamerę przednią i nową kamerę cofania. Opcjonalny pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy został ulepszony - np. aktywny asystent utrzymania pasa ruchu działa w oparciu o układ kierowniczy a nie ESP.
Mercedesy EQA i EQB po liftingu będzie można zamawiać od jesieni 2023 r. Pierwsze samochody pojawią się u europejskich dealerów na początku 2024 r.