Mercedes zaprezentował w Paryżu model EQE SUV. To czwarty samochód zbudowany na nowej platformie dla elektrycznych Mercedesów. Warianty Mercedes-EQ będą rozwijać moc od 292 do 408 KM i zapewnią zasięg WLTP do 590 km. Równocześnie w ofercie debiutują odmiany Mercedes-AMG EQE SUV o mocy nawet 687 KM.
Mercedes EQE SUV
Mercedes EQE SUV choć ma bardziej kompaktowe wymiary niż EQE sedan. Jego rozstaw osi jest o 9 cm krótszy i mierzy 303 cm, długość wynosi 486,3 cm, szerokość – 194 cm (z konwencjonalnymi klamkami; z chowanymi – 191,8 cm), a wysokość – 168,6 cm. Pojemność bagażnika to 520 (po złożeniu kanapy - 1675 litrów).
Modułowa koncepcja napędu umożliwia zaoferowanie szerokiego wachlarza wersji napędowych. W zależności od wyposażenia i konfiguracji europejskie egzemplarze mogą legitymować się zasięgiem WLTP do 590 km. Akumulator zastosowany w modelu EQE SUV składa się z dziesięciu modułów o łącznej pojemności 90,6 kWh, można go ładować z mocą do 170 kW.
Mercedes EQE SUV
Bazowa wersja EQE SUV nosi oznaczenie 350+. Samochód ma tylny napęd, silnik generujący 292 KM i 565 Nm oraz zasięg do 558 km. Pozostałe wersje mają dwa silniki, które zapewniają napęd wszystkich kół. Ich moc systemowa może wynosić 292 KM (765 Nm) lub 408 (858 Nm).
Ponadto dostępne są dwie wersje AMG. Bazowa napędzana jest przez silniki o mocy 477 KM i momencie 858 Nm (sprint do 100 km/h w 4,3 s, prędkość maksymalna 210 km/h). Mocniejsza ma już 625 KM i 950 Nm (z pakietem AMG Dynamic Plus - 687 KM i 1000 Nm). Auto rozpędza się do 100 km/h w 3,5 s i może osiągnąć prędkość 240 km/h (z pakietem AMG Dynamic Plus).
Mercedes EQE SUV
W podwoziu EQE SUV wykorzystano czterowahaczowe zawieszenia z przodu i wielowahaczową konstrukcję z tyłu. Jako opcja dostępne jest pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+. Prześwit pojazdu można wówczas zwiększyć nawet o 30 mm.
Oprócz trybów Dynamic Select (Eco, Comfort, Sport i Individual) warianty z napędem 4MATIC oferują program do jazdy w terenie – OFFROAD. Na życzenie elektrycznego SUV-a można wyposażyć w skrętną tylną oś; maksymalny kąt skrętu tylnych kół wynosi 10 stopni.
Opcjonalny MBUX Hyperscreen niemal płynnie łączy ze sobą trzy wyświetlacze, tworząc pas o szerokości ponad 141 cm. Pasażer z przodu może mieć do dyspozycji 12,3-calowy wyświetlacz OLED z własnym interfejsem użytkownika (opcja). System wykorzystuje inteligentną, opartą na kamerze logikę blokowania, która rozpoznaje, czy kierowca spogląda w kierunku tego ekranu. W takim przypadku, ze względów bezpieczeństwa, automatycznie przyciemnia jego zawartość.
Produkcja modelu EQE SUV rozpocznie się w grudniu 2022 r. w fabryce Mercedes-Benz w Tuscaloosie w stanie Alabama (USA). Pierwsze samochody pojawią się w salonach na początku 2023 roku.